[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]
RE: Misständning
Jag har nu tagit ett kompprov, och det ser bra ut. Jag orkade bara med 5 - 8,
lätta sidan, och om man får tro den simpla biltemamätaren så skiljer det max
0.5 bar mellan cylindrarna.
Jag har nu lärt mig att en Holley 650DP har tomgångssruvar på *båda* sidor, och
jag hade bara skruvat på ena sidan. Jag skruvade på den andra sidan också, och
jag tror det bör ge viss effekt. Tomgångsvarvtalet gick i alla fall att höja
genom att pilla på den.
Jag tror mig också veta att misständningarna beror på el-problem. När jag
kollade kompet i 5:an så såg jag att isoleringen är på väg att flaga av på den
kabeln, säkert inget bra. Jag testade dock att släcka lyset i garaget med
motorn igång och jag såg inget fyrverkeri runt kablarna.
Jag skall byta kablar, doslock och rotor för säkerhets skull.
Jag tror Bosse bytt kablar en gång. Jag såg i alla fall ett kvitto från Hansen
på kablar. Det verkar dock inte ha barit någon högre kvalitet. Jag tror jag
skall skaffa silikonkabel, de borde palla för värmen.
Jag funderar på att linda grenrören för att bli av med lite värme. Synpunkter?
Jag skjutsade en av sönerna på fotboll till Tobo, ca 5 mil norr om Uppsala, och
på hemvägen mötte vi en svart Pantera. Eftersom det var lite trafik så råkade
det kanske gå lite fort ;-) Jag hann tyvärr inte se vem det var. Någon som har
en aning? Mig veterligt finns det väl bara tre röda och en vit i Uppsala?
Thomas
Real life: Thomas Törnblom Email: Thomas.Tornblom@Hax.SE
Snail mail: HB Hax Phone: +46 18 290 290
Banvallsvägen 14 Fax: +46 18 290 291
S - 754 40 Uppsala, Sweden Cellular: +46 70 723 9172