[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

RE: Misständning



Jag har nu tagit ett kompprov, och det ser bra ut. Jag orkade bara med 5 - 8, 
lätta sidan, och om man får tro den simpla biltemamätaren så skiljer det max 
0.5 bar mellan cylindrarna.

Jag har nu lärt mig att en Holley 650DP har tomgångssruvar på *båda* sidor, och 
jag hade bara skruvat på ena sidan. Jag skruvade på den andra sidan också, och 
jag tror det bör ge viss effekt. Tomgångsvarvtalet gick i alla fall att höja 
genom att pilla på den.

Jag tror mig också veta att misständningarna beror på el-problem. När jag 
kollade kompet i 5:an så såg jag att isoleringen är på väg att flaga av på den 
kabeln, säkert inget bra. Jag testade dock att släcka lyset i garaget med 
motorn igång och jag såg inget fyrverkeri runt kablarna.

Jag skall byta kablar, doslock och rotor för säkerhets skull.

Jag tror Bosse bytt kablar en gång. Jag såg i alla fall ett kvitto från Hansen 
på kablar. Det verkar dock inte ha barit någon högre kvalitet. Jag tror jag 
skall skaffa silikonkabel, de borde palla för värmen.

Jag funderar på att linda grenrören för att bli av med lite värme. Synpunkter?

Jag skjutsade en av sönerna på fotboll till Tobo, ca 5 mil norr om Uppsala, och 
på hemvägen mötte vi en svart Pantera. Eftersom det var lite trafik så råkade 
det kanske gå lite fort ;-) Jag hann tyvärr inte se vem det var. Någon som har 
en aning? Mig veterligt finns det väl bara tre röda och en vit i Uppsala?

Thomas

Real life:      Thomas Törnblom             Email:  Thomas.Tornblom@Hax.SE
Snail mail:     HB Hax                      Phone:    +46  18 290 290
                Banvallsvägen 14            Fax:      +46  18 290 291
                S - 754 40 Uppsala, Sweden  Cellular: +46  70 723 9172