[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

Re[2]: Holley Pro-Jection



     Va, va, va? Skall det vara såna här påhopp på listan så undrar jag hur 
     det blir med den strida strömmen av heta tips och intressanta artiklar 
     till den (o)ansvarige utgivaren av klubbens utskick! :-P
     
     Anonym, har i alla fall inget glapp i styrningen eller problem med 
     bilens olika höjd i sidled... (den satt fint va? :-) )


______________________________ Reply Separator _________________________________
Subject: RE: Holley Pro-Jection
Author:  Björn_Carlsson <bjorn.carlsson@sapa.se> at Internet-europe
Date:    2000-06-19 10:26


Låter intressant. Håll oss informerade
Samla ihop information så att vi tillsammans med Stefan 
"jag-bygger-allt-själv" Jelvin och Tomas 
"jag-kan-jag-vill-jag-kommer-nog-börja-bygga" Gunnarsson skriva ihop en 
artikel.
     
Gunnarsson måste ju se till att PI får artiklar för sin gratisprenumeration. 
;)
     
/BC
     
> -----Original Message-----
> From: Thomas Tornblom [SMTP:Thomas.Tornblom@sweden.sun.com] 
> Sent: Monday, June 19, 2000 10:10 AM
> To:   detomaso@detomaso.nu
> Subject:      RE: Holley Pro-Jection 
> 
> Jag har hittat en EFI-lista där det finns folk som klämt på Ford-insprut 
> på 
> snart sagt vad som helst, bland annat 351C. 
> 
> Tydligen är Fords insprut helt reverse engineerade och det går att justera 
> och 
> modda dem rejält. En australiensare använder ett sånt insprut på en blåst 
> 302:a 
> och plockar ut 780 bakhjulshästar :-) 
> 
> Jag tycker det låter som ett lagom vinterprojekt. 
> 
> Insprut från Mustang 89 - 93 verkar vara de lämpligaste eftersom de har 
> MAF.
> Fördelaren från en 460 med EFI skall passa direkt, fast inte i aussie 
> block. 
> Endera kan man slipa av lite på fördelaren eller i blocket. 
> 
> Thomas T
> 
> > X-Authentication-Warning: hera.sapa.se: smap set sender to 
> <bjorn.carlsson@sapa.se> using -f
> > From: Björn Carlsson <bjorn.carlsson@sapa.se>
> > To: "SDTK-lista (E-postl)" <detomaso@detomaso.nu> 
> > Subject: RE: Holley Pro-Jection
> > Date: Mon, 19 Jun 2000 09:54:49 +0200
> > X-MIME-Autoconverted: from quoted-printable to 8bit by hf2.englund.nu id 
> 
> JAA29123
> > X-MIME-Autoconverted: from 8bit to quoted-printable by 
> sunswe.Sweden.Sun.COM 
> id JAA25627
> > 
> > Kjelleman Jansson har ett på hyllan som han tänker ha på den "gamle" 
> bilen.
> > Tommy Karlsson, som byggde motorn, tyckte han skulle börja med en vanlig 
> > förknasare först för att se att allt funkar ordentligt.
> > 
> > Carl Haakon Garder i Norge har använt den i många år på en hårt trimmade 
> > GT5:a utan problem. Enkelt och smidigt tyckte han när jag besökte honom 
> för
> > ett par år sedan. Du kan nå honom på "carlhaakon@garder.no". 
> > 
> > Jag har också intresserat mig för ProJection men med lite "nödvändiga" 
> > tillbehör blir det ett ganska dyrt system i slutänden. Runt 2-2500 $. 
> Iofs
> > runt hälften av vad ett "färdigt" riktigt system kostar. 
> > 
> > /BC
> > 
> > 
> > > -----Original Message-----
> > > From:     Thomas Tornblom [SMTP:Thomas.Tornblom@sweden.sun.com] 
> > > Sent:     Wednesday, June 14, 2000 4:55 PM
> > > To:       detomaso@detomaso.nu 
> > > Subject:  Holley Pro-Jection
> > > 
> > > Någon som har erfarenhet av Holley Pro-Jection insprut? 
> > > 
> > > Det verkar vara den simplaste vägen till insprut, men det verkar vara 
> ett
> > > Speed 
> > > Density system som inte använder luftmassemätning. 
> > > 
> > > Thomas T
> 
> 
> Thomas Tornblom          Tel: +46 8 623 9100   E-mail: 
> Thomas.Tornblom@Sun.SE
> Sun Microsystems AB      Fax: +46 8 623 9102