[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]
Re: SV: SV: Prylar från Australien
> From: "jonas herrman" <herrman.jonas@telia.com>
> To: "Thomas Tornblom" <Thomas.Tornblom@sun.com>
> Subject: SV: SV: Prylar från Australien
> Date: Wed, 11 Jul 2001 13:10:03 +0100
>
> Hej!
>
> Jag vet inte varför styrningarna har tagit slut för er. Det låter som att det
vore en kombination av tex. bränslekvalite, material samt andra faktorer. Det är
dock bara lösa spekulationer.
Det är möjligt. Personligen tror jag det delvis kan bero på att bilarna stått
oanvända långa stunder och att de därför torkar ur.
Jag har i alla fall idag skaffat prylar för att bygga en "leak down"-testare och
jag räknar med att äntligen få tummen ur och kolla var problemet sitter.
>
> Jonas.
> ----- Original Message -----
> From: Thomas Tornblom <Thomas.Tornblom@Sun.COM>
> To: <detomaso@detomaso.nu>; <herrman.jonas@telia.com>
> Sent: Monday, July 09, 2001 2:26 PM
> Subject: Re: SV: Prylar från Australien
>
>
> >
> > > X-Authentication-Warning: hf2.englund.nu: majordomo set sender to
> > owner-detomaso@detomaso.nu using -f
> > > From: "jonas herrman" <herrman.jonas@telia.com>
> > > To: "Thomas Tornblom" <Thomas.Tornblom@Hax.SE>, <detomaso@detomaso.nu>
> > > Subject: SV: Prylar från Australien
> > > Date: Mon, 9 Jul 2001 15:13:28 +0100
> > >
> > > Generellt sett gäller, har jag läst någonstans, att "351c-made in Aus" har
> > använt gjutjärn med högre nickelhalt. I sin tur innebär det att de är mera
> > populära hos dragrace och banracingentusiasaterna. Förmodligen gäller det
även
> > för nedastående.
> >
> > Kan det vara förklaringen till att en del säger att styrningarna tar slut på
> > nolltid i Aussie-motorerna?
> >
> > Tommy Karlssons motor hade ett par mycket slitna styrningar, trots endast
runt
> > 3000 mil och ev har min också detta med ca 4000 mil totalt. Båda dessa är
Aussie
> > 351C.
> >
> > >
> > > Jonas.
> >
> > Thomas
> >
> > > ----- Original Message -----
> > > From: Thomas Tornblom <Thomas.Tornblom@Hax.SE>
> > > To: <detomaso@detomaso.nu>
> > > Sent: Monday, July 09, 2001 12:47 PM
> > > Subject: Re: Prylar från Australien
> > >
> > >
> > > > För att förtydliga så är alltså en 302C baserat på Clevelandblock. Det
är en
> > > > 351C fast med kortare slag och den har aldrig funnits i USA. Topparna är
> > bara
> > > > att bulta på och mig veterligt är förbränningsrummet på ca 58cc, vilket
är
> > något
> > > > mindre än closed chamber 4V (62cc).
> > > >
> > > > Beroende på hur mycket jag behöver göra åt min bottendel så hade jag
tänkt
> > > > använda standardkolvarna, vilka har en försänkning och jag tror kompet
> > kommer
> > > > att åka upp från ca 8.0 till ca 9.5. Med "flat top" kolvar hamnar man
runt
> > 10.7,
> > > > vilket kanske också fungerar om man har bra koll på bränsle och
tändning.
> > > >
> > > > En kul kalkylator finns på:
> > > > http://www.waldens.com/calceng.htm
> > > >
> > > > Thomas
> > > >
> > > > > From: Thomas Tornblom <Thomas.Tornblom@Hax.SE>
> > > > > Subject: Prylar från Australien
> > > > > To: detomaso@detomaso.nu
> > > > >
> > > > > Tjo!
> > > > >
> > > > > Jag har fått kontakt med en kanadensare som flyttat till Australien
och
> > som
> > > > med
> > > > > jämna mellanrum skeppar Clevelandprylar till USA.
> > > > >
> > > > > Han berättade att han kan skicka 12 par 302C (closed chamber 2V)
toppar
> > till
> > > > > Sverige till det facila priset av US $160 per par, inklusive frakt!
Det
> > som
> > > > > tillkommer är tull och moms. Jag skulle tro att priset hamnar runt SEK
> > 2500
> > > > >
> > > > > Jag tänkte nog själv lägga beslag på två omgångar.
> > > > >
> > > > > Han fraktar med båt, så det tar ett tag, och han har en kubikmeter på
sig.
> > Han
> > > > > får i denna volym plats med 24 toppar och ev några insug eller andra
> > mindre
> > > > > prylar.
> > > > >
> > > > > Jag har bett honom kolla priset på Funnelweb-insug, både 2V och 4V.
> > > > >
> > > > > Han sa också att det går att byta ut några huvuden mot ett block eller
så
> > > > också.
> > > > >
> > > > > De som är intresserade kontaktar lämpligen mig, helst via emejl, men
> > telefon
> > > > går
> > > > > också bra.
> > > > >
> > > > > Thomas
> > > > >
> > > > > Real life: Thomas Törnblom Email:
Thomas.Tornblom@Hax.SE
> > > > > Snail mail: HB Hax Phone: +46 18 290 290
> > > > > Banvallsvägen 14 Fax: +46 18 290 291
> > > > > S - 754 40 Uppsala, Sweden Cellular: +46 70 261 1372
> > > > >
> > > > >
> > > >
> > > > Real life: Thomas Törnblom Email:
Thomas.Tornblom@Hax.SE
> > > > Snail mail: HB Hax Phone: +46 18 290 290
> > > > Banvallsvägen 14 Fax: +46 18 290 291
> > > > S - 754 40 Uppsala, Sweden Cellular: +46 70 261 1372
> > > >
> > >
> >
> >
> > Thomas Tornblom Tel: +46 8 631 2100 E-mail:
Thomas.Tornblom@Sun.COM
> > Sun Microsystems AB Fax: +46 8 631 1102
> >
>
Thomas Tornblom Tel: +46 8 631 2100 E-mail: Thomas.Tornblom@Sun.COM
Sun Microsystems AB Fax: +46 8 631 1102