[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

Re: Plast-foringer



Hei Tomas,
Takk for svaret, du stiller alltid opp på det tekniske! :-)
Og du har alltid et stort MEN...til mine store ideer! :-))

Jeg har også tenkt på dette med ekstra belastning på chassis og a-armer
ved bruk av plast, men kan ikke forstå at det skal bli så mye høyere enn
med de originale foringene. Dette er jo bare mine tanker, for jeg har
ingen erfaring. Har noen forsøkt? 
Polyurethane blir jo mye brukt, og jeg vet at det selges slike foringer
fra "vendors" i USA som er tilpasset a-armer hvor den originale
foringens ytre hylse fortsatt sitter på plass. Denne hylsen kan være et
h..... å få ut. Noen lar den derfor sitte. Med en slik tynnere
poly-foring blir det ikke mye materiale, og demping av slag kan heller
ikke bli stor.

Parallellitet kan prøves ved innmontering av hver arm, og rettes ved
behov (tror jeg!).

Din kommentar om friksjon mot indre hylse har jeg faktisk ikke tenkt
over. Hvorfor må foringen hindres i å rotere? Kanskje er det bra?
Eller??

Spør gjerne hvorfor jeg ikke bare kjøper ferdige poly-foringer.. Det kan
jeg selvfølgelig, men det er morsomt å leke ingeniør! :-)

Takk.

Vennlig hilsen
espen



TOMAS GUNNARSSON wrote:
> 
> Hej Espen!
> 
> Plastbussningar har sina goda sidor och sina dåliga... Påfrestningarna på fästöronen till bärarmarna får fruktansvärt mycket högre belasting tex med plast i chassit. Racerbanor är ju ganska plana men landsvägar (inte minst norska...) brukar bjuda på en hel del ojämnheter. Ett annat problem är att om inte alla fyra hålen i karossen är 100% parallella och hålen i bärarmarna likaså är parallella så kommer det att bli stora brytningar. 
Amerikanerna filar gärna upp hålen till dess det passar men vad tror du
själv om att lita på friktionen för att fixera bussningens innerrör? :-/
> 
> Tomas
>