[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]
RE: Trattar
> Date: Wed, 23 Jan 2002 06:41:00 +0100
> From: TOMAS.GUNNARSSON@eu.pnu.com (TOMAS GUNNARSSON)
> Subject: RE: Trattar
> To: "'SDTK-lista'" <detomaso@detomaso.nu>
>
> -----Original Message-----
> From: Björn_Carlsson <bjorn.carlsson@sapagroup.com> at Internet-europe
> Sent: den 23 januari 2002 12:27
> To: "'SDTK-lista'" <detomaso@detomaso.nu> at Internet-Europe
> Subject: SV: Trattar
>
>
> Trattar?
> Kantareller? :-)
> Jaså... :-|
>
> Är du hög nu igen...?
>
> FWIW:
> En bekant med rullande landsväg har gjort tester på Volvo-motorer för
> rallybruk.
> Han fann ingen faktisk skillnad på olika trattlängder. En killes _svindyra_
> hattar ersattes och hemmasmidda från ett avgassystem till killens stora
> förtvivlan...
>
> Låter skumt, KG som trimmar Volvo hävdar motsatsen. Men de stora vinsterna
> verkar ligga i låg/mellanregistret så kanske de pratar om olika saker?
> Toppeffekten blir väl ungefär densamma. KG kör 110 mm långa trattar på B20 om
> jag minns rätt.
Sen ska man väl ha "full radius" trattar, där kanten är långt nedvikt. Typ B
nedan:
http://www.twminduction.com/AirHorn/AirHorn-FR.html
>
> Tomas
>
>
Thomas