[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

RE: SV: hjulinställning



Öh, ja, nu blev det knepigt! :-) Generellt sett så gäller väl högre
däcksida->mer camber önskvärd. Bred slitbana borde i sin tur mana till
försiktighet med camber. Jag tror du kan köra med liknande värden på din
bil. Dina slitbanor är inte dramatiskt bredare än de på 285orna/295orna.
Inte heller är däcksidorna mycket lägre. Kolla av hur det är nu och håll
koll på ev. snedslitage.

Som info kan jag även nämna att det visade sig sitta en Delco-generator på
min bil (Björn får _inte_ klaga på detta, då offentliggör jag vad _han_ har
för generator!!!). Snackade idag på morgonen en del med killen i
generatorshopen (som var bekant med förre ägaren av min bil fö) om
magnetiseringsströmmen och han trodde attt det skulle räcka med en 2 W
lampa. 'Ur som 'elst, ny generator, 1375 spänn och fanns på hyllan. Enda
modden är att borra upp hålet för fästbulten verkar det som. Eventuellt
behövs inte ens det då det satt en hylsa ipressad i den nya generatorn som
kan tas bort. <puh>

Tomas

-----Original Message-----
From: Thomas Tornblom [mailto:tt30446@mailhost.Sweden.Sun.COM]
Sent: den 29 maj 2002 08:54
To: detomaso@detomaso.nu; bjorn.carlsson@sapagroup.com
Subject: Re: SV: hjulinställning



> From: Björn Carlsson <bjorn.carlsson@sapagroup.com>
> To: "SDTK-lista (detomaso@detomaso.nu)" <detomaso@detomaso.nu>
> Subject: SV: hjulinställning
> Date: Wed, 29 May 2002 07:41:31 +0200
> 
> Fram:
> Caster 1.5 grad
> Camber -0.8 grad
> Toe (total) 2.5 mm
> 
> Bak:
> Camber -1.0 grad
> Toe (total) 3.4 mm
> 

Gäller dessa siffror även oss ångvältsåkare?

> /BC


Thomas