[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

RE: Koppling





-----Original Message-----
From: Lars Andersson [mailto:detomaso.pantera@home.se]
Sent: den 25 juli 2002 10:31
To: 'SDTK-lista'
Subject: Koppling


Hej Listan!
I korsref. så står det att det finns någon form av "repairkit" till
slavcylindern. Ett Artikelnummer finns även.

"66/55 Slavcylinder från Chevrolet 1/2-ton pickup. Wagner WCK F3 3163
(PI)"

Jag ringde Chevrolet och på deras centrallager i STHLM så menar dom att
Chev. bara
tillverkats med mekanisk koppling. En senare modell av Camaro var
undantaget.
Artikelnummret gav heller ingen träff skall påpekas.
Så där brev det nit (åtminstone för mig).

>Jag sökte på Wagner F33163 och fann:

http://www.surplusparts.com/aps/waghyd432.htm

Köp hela klabbet så får du 8 renoveringssatser till cylindern! Enda kruxet
är väl att du måste köpa ungefär tre miljoner andra satser och att
alltsammans kostar drygt 48 kUSD. Skämt åsido, det är kanske ingen riktigt
bra referens med ett amerikanskt fabrikat.

*

Är det bara till att byta ut hela delen som återstår?
Hur har ni andra gjort?

>Kolla om cylindern är snygg i loppet. Är den det, mät innerdiametern på
cylindern. Uppsök Mekonomen eller motsvarande och försök matcha mot någon
repsats med samma innerdia på cylindern och liknande utseende på
packningarna. Sist men inte minst, meddela mig korrekta artikelnummer för
uppdatering av korsrefen! :-) Min cylinder har hittills behagat hålla tätt
så jag har inte öppnat den. Ännu...

Tomas