[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

Fw: Bränsletryck.




----- Original Message ----- 
From: "Ingemar Nilsson" <byxan@ebox.tninet.se>
To: "Thomas Tornblom" <Thomas.Tornblom@Hax.SE>
Sent: Thursday, August 29, 2002 3:00 PM
Subject: Re: Bränsletryck.


Ja allting stämmer och drog vipporna halvt varv, men då där är nya ventiler knaster lash caps mm så vet jag inte on det kan ha sträckt sig lite (ventilerna gått i sätena lite ) jag menar lite här och lite där jag vet ej vad det kan göra. Så jag skall ställa om vipporna så fort jag hinner.
Jag blev bara så förbluffad av mitt dåliga bränsletryck så bägge sakerna skall kollas, avlägger rapport snarast
Ingemar
 
----- Original Message ----- 
From: "Thomas Tornblom" <Thomas.Tornblom@Hax.SE>
To: <detomaso@detomaso.nu>; <byxan@ebox.tninet.se>
Sent: Thursday, August 29, 2002 2:46 PM
Subject: Re: Bränsletryck.



> From: "Ingemar Nilsson" <byxan@ebox.tninet.se>
> To: <detomaso@detomaso.nu>
> Subject: Bränsletryck.
> Date: Thu, 29 Aug 2002 14:31:00 +0200
> 
> Detta är vad Comp Cams svarade angående min 292HR cam

Och?

Vad jag menar är, vad är status nu?
Har du kollat det de rekommenderar?


> Ingemar
> 

Thomas

> ---- Original Message ----- 
> From: Dennis Lofton 
> To: Ingemar Nilsson 
> Sent: Monday, August 12, 2002 4:12 PM
> Subject: Re: De Tomaso Pantera Sweden.
> 
> 
> Hi Ingemar, 
> You are right, this engine should turn up to 6500RPM. First thing to check is 
your spring installed height, 1.880 is correct install height; with 125lbs. on 
the seat and 320lbs. open pressure. Then check preload on the lifters, no more 
than 1/2 turn on the lifters. Make sure you have a good one piece pushrod for 
that cam. 
> Ingemar Nilsson wrote: 
> 
>   Dear Mr. Dennis Lofton. 
>   I have a Pantera with Ford 351C and the valves are floating at 5800 revs, 
Would you please look what my engine contents and perhaps tell me why.       
(everything in very god order, new stuff)     
>   It should take 6500 revs according to your catalog.          
>   It works fantastic but the last revs arn´t there.      Heads 2v 10;1  
>   Cam 32-234-4  292HR Comp cams Lifters 832-16 Comp cams  Valvesprings  924-16 
 Comp cams 
>   Pushrod 7502-16 Comp cams,  Rocker arms 1330-16 Comp cams, Lash caps  621-16 
Comp cams,  
>   Manley Valve stainless steelI intake 2,190  Exhaust  1,710, Carburetor Holly 
800cfm Dubbelpumper,  
>   Ignition Mallory 692 Hy Fire 1Vc, Distributor Mallory 4756701 Vacuum 
advance, Intake Mainfold Weinand x-elerator Fluidampr. 
>   Yours
>   Ingemar Nilsson

Real life:      Thomas Törnblom             Email:  Thomas.Tornblom@Hax.SE
Snail mail:     HB Hax                      Phone:    +46  18 290 290
                Banvallsvägen 14            Fax:      +46  18 290 291
                S - 754 40 Uppsala, Sweden  Cellular: +46  70 261 1372