[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

Re: Knutkors.



Tjenare Tomas
Kunde du få fram numret skulle det vara toppen, ty i sommras på en Mustang träff fakitskt här i Eslöv (vi har sådana varannan onsdag, Panteror och Cobra är välkomna ) så var där en kille från Uni-kardan i Arlöv utanför Malmö jag pratade lite med honom och han sa att han kanske kunde ordna knutkors. Ja ja tänkte jag ty det är en speciell dimension (har jag alltid fått höra) det enda som dessa kors används på är en Tysk betupptagare vet ej vem som sagt det till mig, men det är vad jag tänkt på i alla år. Så kommer du och pratar om Uni-kardan, otroligt.
Tack så länge
Ingemar
 
----- Original Message -----
Sent: Wednesday, November 13, 2002 4:57 PM
Subject: RE: Knutkors.

Hej Ingemar!
 
I gamla matriklar finns det en ritning som motsvarade de som sitter i min bil i alla fall. Jag köpte nya kors efter de måtten hos min lokala lager-hökare till en kostnad av ca 400 kr styck (för ungefär 5 år sedan). Korsen kom från Uni-kardan. Vad som är viktigt är att man har rätt låsringar. De som följer med de nya korsen är för tjocka. Mina gamla var för tunna(gamla korsen glappade axiellt pga detta, det var därför jag trodde de var kass) så jag fick köpa nya i rätt tjocklek. Ringarna skall givetvis vara lika tjocka allihop och de finns i steg om 0,1 mm. Jag kan kolla efter Uni-kardan-numret hemma. Törnblom kunde använda samma kors i sin GT5a vilket tyder på att du har samma kors i din bil.
 
Tomas
-----Original Message-----
From: Ingemar Nilsson [mailto:byxan@ebox.tninet.se]
Sent: den 13 november 2002 16:45
To: detomaso@detomaso.nu
Subject: Knutkors.

Hej
Tack för svaren angående växellådspackningar.
Nu har jag laddat om med förfrågan om knutkors hur löser man det smidigast, någon som har koll på detta?
"En som inte skottar", ännu !
Ingemar