Hej!
Problemet med att ZF-lådan satt fast, löste sig så
småningom.
Alltså det ursprungliga problemet var att jag hade
tappat ner en del av hastighetsmätardrivningen i lådan. För att komma åt den
demonerade jag bakre transmissionskåpan och en drivaxelkåpa. Dock utan att komma
åt hastighetsmätardrivningen. Den fiskades upp genom att använda magnet. För att
komma åt snurrade jag lådan på arbetsbänken. Efter jag fiskat upp den upptäckte
jag att ingående axeln satt fast. Med bakre transkåpan demonterad tryckte jag på
ett av dreven, och helt plötsligt så roterade axeln. Det sitter en
tryckfjäder till backdrevet(?), som är akriverad när transkåpan är på
plats. När jag vred och vände på lådan, utan transkåpan, fastnade drevet
och lådan låste sig.
Detta är ett typexempel på att skapa sig egna
problem. Det kostade många arbetstimmar inte minst att ggöra egna
packningar.
Jonas.
|