[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]
Re: Kronhjul.
Toppen!
Bara att ta en bult åt gången, borra i lugn och ro. Men vad beräknar du att förlängningen av momentnyckeln kan göra tror du att det kan röra sig om en tredjedel mindre moment med den längden du har på nyckeln?
Jag provar på ett annat ställe där jag vet momentet (samma moment) så skall det också lösa sig. (kom på det precis)
Tack så länge
Ingemar
----- Original Message -----
From: "Thomas Tornblom" <Thomas.Tornblom@Sun.COM>
To: <detomaso@detomaso.nu>; <byxan@ebox.tninet.se>
Sent: Friday, November 29, 2002 4:10 PM
Subject: Re: Kronhjul.
Jag wirade min låda utan att plocka isär den.
Se:
http://www.detomaso.nu/~thomast/rebuild-2002/
> From: "Ingemar Nilsson" <byxan@ebox.tninet.se>
> To: <detomaso@detomaso.nu>
> Subject: Kronhjul.
> Date: Fri, 29 Nov 2002 15:51:17 +0100
>
> Hej
> Har öppnat upp växellådan och tagit ut drivaxlarna på sidorna men nu skall
kronhjulet ut, tji man måste ju ha en speciell avdragare till lagerhalvorna som
sitter kvar på kronhjulet. Hur har ni löst det ni som själva har titta eller
säkrat sina bultar i kronhjulet. för övrigt ser allt mkt bra ut (tackolov) och
jag har inte haft något oljud i lådan. Jag funderar på att bara känna så att
allt sitter som det ska och packa om det igen. Man kommer ju inte åt med
momentnyckel nere i lådan, Jag funderar på att slå ett litet körnslag (märka)
och sen ta loss bulten sätta på locktight och sen dra den tillbaka plus lite
till tja vi får se, har någon något bra förslag så ....... Tack.
> (Lite rädd för missljud om man tar loss lagehalvorna)
> Ingemar
Thomas