[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

Re: Växellådsolja



ZF Norge sa at jeg ikke måtte bruke GL5!

Jørn

----- Original Message ----- 
From: "Björn Carlsson" <bjorn.carlsson@sapagroup.com>
To: <detomaso@detomaso.nu>
Sent: Monday, January 20, 2003 12:42 PM
Subject: SV: Växellådsolja


> Tittar man i handboken står det GL5.
> ZF säger GL4.
> Eller om det är tvärtom.
> 
> När jag frågade Lloyd Butfoy, www.rbttrans.com, vid mina problem -96 sa han
> Mobil 1 80/90 _utan_ tillsatser.
> 
> 
> Tänkvärt:
> * Synkringar kostar skjortan.
> 
> * Om diffbromsen funkar eller inte märker man nog knappt av utanför banan.
> 
> * Syntet är bättre än mineral men en mindre svettning i packningarna kommer
> ofta som ett brev på posten.
> 
> 
> Snippat från PI's forum och Lloyd Butfoys svar i frågan:
> 
> 80-90wt is good or synthetic,this is a sore subject I don't like to get into
> but I run
> Castrol 80-90wt in my Pantera, I also ran
> Mobil 1 and Vavoline synthetic......All good
> 
> Källa:
> http://64.70.166.243/ubb/Forum16/HTML/000069.html
> 
> /BC, smutsar ner sig oberoende av märke
> 
> 
> -----Ursprungligt meddelande-----
> Från: Larsson Deliveries AB [mailto:larsson.deliveries@telia.com] 
> Skickat: den 19 januari 2003 21:53
> Till: detomaso@detomaso.nu
> Ämne: Växellådsolja
> 
> 
> Tjänare.
> 
> Har hört av Uffe i Sigtuna att det skall vara speciell olja till Växellådan
> då det ju sitter diff i . Han använde en Quaker State som tydligen inte
> importeras till Europa längre. Några förslag på smaskig dricka för lådan???
> 
> Tjing
> 
> Den andre Uffe i Sigtuna :-)
> 
>