[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

RE: Infästning mellan Motor och låda.




Jocke Glaes i Eksjö besiktigade sin bil med 4,6-a i somras så hjälpen finns
tom inom klubben! :-) Se matrikeln för adress. Jag tror de använde dash-0
eller möjligen dash-1 i GT40. Dash-0 är den låda förutom dash-2 som finns
med i ZF-manualen vi normalt kör med.

Tomas
-----Original Message-----
From: Thomas Tornblom [mailto:Thomas.Tornblom@Sun.COM]
Sent: den 14 januari 2004 09:01
To: Thomas.Tornblom@Hax.SE; detomaso@detomaso.nu;
Krister.Sjoblom@delaval.com; Gunnarsson, Tomas [SEDGN/1003]
Subject: RE: Infästning mellan Motor och låda.



> Date: Wed, 14 Jan 2004 01:36:14 -0600
> From: "Gunnarsson, Tomas [SEDGN/1003]" <tomas.gunnarsson@pharmacia.com>
> Subject: RE: Infästning mellan Motor och låda.
> To: 'Thomas Tornblom' <Thomas.Tornblom@Hax.SE>, detomaso@detomaso.nu, 
Krister.Sjoblom@delaval.com
> 
> 
> På GT40n hos Christos "passade" ZF-lådan på 4,6-motorn men inte alla hålen
> linjerade upp om jag minns rätt. Det var ganska mycket svetsjobb på den
för
> att få alla hålen och startmotorn att gå dit.

Mejla Richard Barkley (rbarkley@earthlink.net) och fråga, han har ju gjort
det 
och borde veta.

Jag har inte hört något om att modifieringar skulle krävas, tvärt om, allt
jag 
läst har indikerat att just detta är en no-brainer med det nya
fordmotorerna.

Vad var det för ZF de använde till GT40:n?

> 
> Tomas

Thomas

> 
> -----Original Message-----
> From: owner-detomaso@detomaso.nu [mailto:owner-detomaso@detomaso.nu]On
> Behalf Of Thomas Tornblom
> Sent: den 14 januari 2004 08:12
> To: detomaso@detomaso.nu; Krister.Sjoblom@delaval.com
> Subject: Re: Infästning mellan Motor och låda.
> 
> 
> 
> > content-class: urn:content-classes:message
> > Subject: Infästning mellan Motor och låda.
> > Date: Wed, 14 Jan 2004 07:17:15 +0100
> > X-MS-Has-Attach: 
> > X-MS-TNEF-Correlator: 
> > Thread-Topic: =?iso-8859-1?Q?Inf=E4stning_mellan_Motor_och_l=E5da=2E?=
> > Thread-Index: AcPaXkXK2gkwl3rsTe2ai66USizl6A==
> > From: "Sjöblom, Krister" <Krister.Sjoblom@delaval.com>
> > To: "Listan" <detomaso@detomaso.nu>
> > 
> > 
> > Är det någon som vet om Fords nya 5.0 motor ser lika dan ut i bakkant?
> > Passar ZF:en eller måste man tillverka en adapter?
> 
> Såvitt jag vet passar ZF:en till de nyare 4.6 och 5.4 modular motorerna.
Det
> 
> finns ju flera som kör 4.6:or i Panteror, och åtminstone en skohornar en
5.4
> i 
> sin.
> 
> > 
> > Såg förresten att JPC i Avesta (www.jpc.se) har börjat tillverka huvar
> (fram 
> o bak) till Panteran i kolfiber, glasfiber och kevlar.
> > 
> > /Krister
> > 
> 
> Thomas
> 
> 
> This communication is intended solely for the use of the addressee and may
> contain information that is legally privileged, confidential or exempt
from
> disclosure.  If you are not the intended recipient, please note that any 
> dissemination, distribution, or copying of this communication is strictly 
> prohibited.  Anyone who receives this message in error should notify the 
> sender immediately and delete it from his or her computer.
> 
> 


Thomas Tornblom          Tel: +46 8 631 2100   E-mail:
Thomas.Tornblom@Sun.COM
Sun Microsystems AB      Fax: +46 8 631 2105


This communication is intended solely for the use of the addressee and may
contain information that is legally privileged, confidential or exempt from
disclosure.  If you are not the intended recipient, please note that any 
dissemination, distribution, or copying of this communication is strictly 
prohibited.  Anyone who receives this message in error should notify the 
sender immediately and delete it from his or her computer.