[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

RE: kylarfläkten




Ang. motorerna tror jag att fläktmotorn var likadan som torkarmotorn på
någon annan bilmodell, inte lika den som sitter på Panteran. Själv finner
jag det osannolikt då jag inbillar mig att en torkarmotor inte skulle
överleva särskilt länge som fläktmotor av både miljö- och livslängdsskäl. Nu
har ju originalfläktarna ett rykte som tyder på att det kanske är
torkarmotorer i alla fall...

Tomas

-----Original Message-----
From: Thomas Tornblom [mailto:Thomas.Tornblom@Hax.SE]
Sent: den 23 februari 2004 09:20
To: detomaso@detomaso.nu; anders.hellberg@bredband.net
Subject: Re: kylarfläkten



> From: "Anders Hellberg" <anders.hellberg@bredband.net>
> To: "De Tomaso lista" <detomaso@detomaso.nu>
> Subject: kylarfläkten
> Date: Sat, 21 Feb 2004 12:21:10 +0100
> 
> hej
> 
> kan någon kolla måtten på standar fläktbladen (4-bladig) åt mig i FIA
> pappren står det att diametern är 300 mm? stämmer det...

De är fyrbladiga, och jag mätte just diametern till 280 mm.

> är den av plåt eller plast?

Plast.

Den åttabladiga sugfläkten på senare bilar är 300 mm.

Å andra sidan kan det vara så att fläktarna framför kylaren inte är av samma
typ 
på tidiga och sena bilar. Jag har hört att tidiga bilar hade samma typ av 
Lucasmotor för fläktarna och vindrutetorkarna. Jag har en annan typ (icke
Lucas) 
för främre fläktarna, medan den bakre sugfläkten är en Lucas.

> 
> Mvh
> Anders Hellberg
> anders.hellberg@bredband.net

Thomas

This communication is intended solely for the use of the addressee and may
contain information that is legally privileged, confidential or exempt from
disclosure.  If you are not the intended recipient, please note that any 
dissemination, distribution, or copying of this communication is strictly 
prohibited.  Anyone who receives this message in error should notify the 
sender immediately and delete it from his or her computer.