[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

Pantera-objekt till salu



En medlem som vill hålla en låg profil (läs: vill slippa alla nötter som
ringer och vill byta in en lätt rostig Golf...) har två objekt varav ett är
till salu.

En seriös köpare sökes.

Info:

Enligt fabriken är det en GTS tillverkad 1972, silver och svart.
När jag köpte bilen så var den spacklad och såg rätt ok ut. Bilen är nu i
stort sätt plåtren och rostlagad, det finns några få ställen kvar att svetsa
men det är inte mycket. Alla dörrar, luckor, lycktpottor mm är färdiga. golv
och trösklar är färdiga. Just nu håller jag på med fronten, har bytt plåten
mellan grillen och framhuven. Plåten under kylaren köpte jag hos Garry Hall
och den är också snart på plats.

Jag har tänkt mig så där en 175 000 kr eller högstbjudande. Jag är mycket
tacksam om du kan hjälpa mig att få kontakt med någon seriös spekulant som
har tid att gå igenom bilen så att han inte känner sig blåst i efterhand.

Här är en pluslista, förbättringar och nya detaljer:
- Växellådan är genomgången innan jag köpte bilen.
- Bromsoken är renoverade.
- Bromsskivor, original, blästrade och svarvade.
- Hela hjulupphängningen är gul-galvad och sedan pulverlackad.
- Nya drivaxlar höger och vänster bak, de yttre
- Kylrören är gul-galvade och sedan pulverlackade.
- Samtliga bussningar i länkarmarna är bytta.
- Nya hjullager runt om.
- Ny kopplingscylinder.
- Nya metall-lister på dörrarna runt rutorna.
- Instrumentbrädan är omklädd, alkantara
- Orginalratten har jag köpt nytt centrum till
- Motorn är komplett men inte färdig. topparna är nyrenoverade, 4V Open
chamber, ny kam, lager mm. Borrning och kolvar saknas.
- Ny förstärkt koppling, Hays
- Polerad huvudcylinder i aluminium, Gary hall.
- Fälgarna är 7" och 8" Campy,

Och här är en minuslista, detta saknas:
- Kofångare bak
- Instrument, motortemp
- Bakrutan
- kan hända att det saknas en och annan pryttel men inget större

End