[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

Re: Sv: Re: Koppling




> Date: Wed, 5 Apr 2006 23:55:01 +0200 (Västeuropa, sommartid)
> From: "Anders Hellberg" <de_tomaso@bredband.net>
> To: <Thomas.Tornblom@Hax.SE>
> Cc: "De Tomaso lista" <detomaso@detomaso.nu>
> Subject: Sv: Re: Koppling
> 
> Hej
> 
> vad har Panteras lamell för tjocklek?
> lika så Fords?

På A svarar jag "vet inte", och på B svarar jag "vet inte"  ;-)

> 
> /AH

Thomas

>  
> -------Originalmeddelande-------
>  
> Från: Thomas Tornblom
> Datum: 03/28/06 22:10:35
> Till: detomaso@detomaso.nu; magnuslunden@yahoo.com
> Ämne: Re: Koppling
>  
> > Date: Tue, 28 Mar 2006 10:45:25 -0800 (PST)
> > From: magnus lunden <magnuslunden@yahoo.com>
> > Subject: Koppling
> > To: detomaso@detomaso.nu
> >
> >
> > Motorn är startad!
> > Dock får jag inte kopplingen att fungera fullt ut.
> > Jag har ny lamell, tryckplatta, urtrampningslager,
> > huvud- och slavcylinder samt svarvat svänghjul.
> > Jag har luftat och justerat på pedal, stoppskruv och
> > slavcylinderns skruv.
> > Ingen luft kvar, pedalen tar stopp i huvudcylinder
> > innan den träffar golvet, 2 mm frispel på stoppskruv,
> > slavcylinder justerad så den bottnar samtidigt som
> > stoppskruv ligger mot anhållet.
> > Ändå kopplar den inte ur riktigt.
> > Hur långt har ni mellan stoppskruv och anhåll vid
> > påverkad pedal?
> > Jag har ca 16-17mm vid fullt nedtryckt koppling.
> > Använder vanlig bromsolja, borde väl fungera?
>  
> Vad har du för lamell?
>  
> Med standard slavcylinder fick tydligen DeTomaso lov att modifiera standard
> Fordlamellen genom att plocka av beläggen och platta ihop "fjädern" som
> beläggen
> sitter fastnitade till. Så om du har en standard slavcylinder och har
> monterat
> en standard Fordkoppling så är det nog det du kan förvänta dig.
>  
> Lösningen är endera att fixa en tunnare lamell eller montera en "long throw"
> slavcylinder.
>  
> Själv har jag köpt en Centerforcekoppling i Panterautförande, och den skall
> fungera med standardcylindern. Skall bli intressant att se hur det funkar
> med
> det likaledes nya aluminiumsvänghjulet.
>  
> >
> > //Magnus
> >
>  
>  
> Thomas
>  
> 
> !DSPAM:44343cdf23179112165693!

Real life:      Thomas Törnblom             Email:  Thomas.Tornblom@Hax.SE
Snail mail:     Banvallsvägen 14            Phone:    +46 18 290 290
                S - 754 40 Uppsala, Sweden  Cellular: +46 70 261 1372
                                            Fax:      +46 18 290 291