[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]
Re: Vattentemp m.m.
Hej !
Håll tummarna för på måndag är det besiktning...
Ett par nya frågor:
Ni som har temp.mätare på expansionskärlet, vilken
temp visar denna när motorn är riktigt varm tex. efter
stadskörning?
>Har förvisso ingen sådan men det skall vara samma som blocktempen. I stadskörning bestäms den av termoswitcharna till elfläktarna. Runt 90 grader är rimligt men upp till 100 är inte omöjligt.
Vad visar normalt temp. mätaren i bilen?
>70-80 grader i min bil på landsväg, stiger till 90-100 i stan. Jag har 180F (82C) termostat och 93C termoswitchar.
Jag har en elektronisk brytarlös Mallory fördelare, ni
som kör med liknande vad har ni ställt tändningen på?
>Min Mallory Unilite har ingen vakuumförställning. 12 grader statiskt och max 36 grader. Tror den slår ut till max vid 2800 varv.
Läste på tekniksidan att motorn gärna dör vid
inbromsning när man kör med Holley förgasare, vad är
åtgärden?
>Kolla flottörnivån, montera slosh tubes på flottörhusventilationen, koppla samman främre och bakre ventilationsrör med en slangstump med ett litet hål längst upp, plana insuget så förgasaren sitter horisontellt. Inget av detta gör särskilt stor nytta i alla fall, bensinen rinner in i förgasarhalsarna genom huvudmunstyckena vid stora G-krafter hur man än beter sig. Fullösningar är att ställa upp tomgången eller hålla lite på gasen vid inbromsning.
Kopplingen funkar efter att ha bytt till en långslagig
slavcylinder!
Bromsarna visade sig vara att jag hade monterat oken
fram på fel sida och fick då inte ur all luft...
>Gör om, gör rätt... :-D
Tomas
__________________________________________________
Do You Yahoo!?
Tired of spam? Yahoo! Mail has the best spam protection around
http://mail.yahoo.com