[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]
Re: termokontakter
Ulf Campbell skrev:
> ja kanske är det så att min bil är ombyggd, jag har inget att jämföra
> med men det ser " orginal "ut, att någon har varit där före mig är helt
> klart, bägge fläktarna var kopplade till den ena termokontakten och när
> jag kopplade tillbaks gick fläkten hela tiden.
> det visade sig att en termokontakt med bakvänd funktion var monterad!
> dvs slutna kontakter i kallt läge= fläkten stannar när det blir
> varmt... ni snackar om jaggakontakten, har sett att den finns med i
> crossreferenslistan, vet inte vad det är för särskilt med den ,
> termokontakter verkar vara ganska standardiserat så jag kan tänka mig
> många bilmärken som är enormt mycket enklare att finna än jaguar..
Om du sett en vet du vad problemet är :-) Den har en trekantig fläns och
sitter med tre M5, eller kanske M6, pinnbultar med muttrar. Ingen gäng
på kontakten.
Det som är särskilt med den är att den är rätt unikt brittisk och inga
normala kontakter passar.
Kolla detalj 3 i tabell 56 i reservdelskatalogen.
> dessutom saknas partnummer i crosslistan ( såsom på många andra delar
> där) jag påstår att informationen där är näst intill värdelös utan
> artikelnummer eller modell,år, ch nummer, regnr. motor osv till det man
> söker delen till. Prova att gå in på gm handlarn och fråga efter en
> "kylarslang till en opel."......antagligen blir man idiotförklarad och
> utan passande slang. crosslistan är en suverän hjälp om den innehåller
> rätt information. Något för den som ansvarar för tekniskafrågor i
> klubben att ta till sig, vem det nu är?
>
> Uffe1 Sigtuna
Thomas