[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

Re: Generator



Det sitter en GM på min bil som någon tidigare ägare trollat dit Det som behöver anpassas är följande: Nedre fästbulten är grövre på Ford än GM. Antingen borrar man ur den nya generatorn för den gamla skruven eller så fodrar man hålen i generatorfästet och använder en klenare skruv. Nedre generatorfästet är längre (i skruvens riktning alltså) på Ford än på GM så en kort distans är nödvändig. Övre fästjärnet behöver justeras då det inte linjerar upp med toppen korrekt. På min ligger järnet på baksidan av generatorn istället och det funkar bra. Dock vet jag inte om det är standardfästet som sitter där. När detta är gjort så linjerade inte remskivorna på min bil riktigt med varandra. Jag lossade remskivan på generatorn och lade en bricka bakom den och det blev skapligt. Jag föredrog det framför att slipa av generatorhuset ifall jag skulle lämna in generatorn som bytesdel i framtiden, de blir kanske inte så glada om man har slipat i generatorhuset tänkte jag.

 

Starkare enheter, runt 100 A borde räcka, av både Ford- och GM-typ borde du kunna hitta på vilken jänkebilsfirma som helst, Hansen racing, Löven etc. Annars kanske X-parts har något. Jag har varit i kontakt med dem angående mini-generatorer men de riktigt små har för liten kapacitet för vår del. De har dock mycket annat kul och de prylar jag fick pris på var förvånansvärt billiga i mitt tycke.

 

Tomas





ll: <detomaso@detomaso.nu>
> Rubrik: Generator
> Datum: Mon, 30 Jul 2007 22:38:37 +0200

Hej,

Jag behöver byta till en generator som laddar typ 100 A, Någon som kan tipsa om något som är ”bolt on” och som inte kommer från någon Pantera-firma i USA. J

 

Med vänlig hälsning

Fredrik Gustavsson






Läs det senaste om Stockholms uteliv. Vem har varit var med vem och när? På Spray Vimmel har vi full uppsikt.Till Spray Vimmel