Jag har erfarenhet av vad som händer när man
strävar efter högre tryck/ flöde. Min motor var byggd med
högvolymspump,styvaste
tänkbara fjäder i tryckregleringen och
oljerestriktorkit, lägg dessutom till riktigt seg racingolja.... kanonfint
oljetyck! på alla varv från
startmotorvarv och uppåt oavsett temperatur.
mätaren ut! efter att ha kört av pinnen till fördelardrevet, bytt
till ett starkare stift, körtav igen bytt ut och borrat upp monterat större
stålstift å kört av igen tröttnade jag och åtgärdade problemet. Nu sitter det en
Melling M84A
pump som är en bra standard typ pump och
restriktorkit monterat, funkar perfekt. Fick fö tipset på pump av Hasse "Lampan"
på Birka racing. Jag skickar gärna tipset vidare! såvida du inte
vill köpa lite beg högtrycksgrejer billigt....:-)
U1 Jag använder en gratisversion av SPAMfighter för privata användare. 164 spam har blivit blockerade hittills. Betalande användare har inte detta meddelande i sin e-post. Hämta gratis SPAMfighter idag! |