[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]
RE: Termokontakter kylfläktar.
> X-Authentication-Warning: hf2.englund.nu: majordomo set sender to
owner-detomaso@detomaso.nu using -f
> From: "Stefan Jelvin (ERA)" <Stefan.Jelvin@era.ericsson.se>
> To: detomaso@detomaso.nu
> Subject: RE: Termokontakter kylfläktar.
> Date: Tue, 13 Jun 2000 08:13:00 +0200
> X-OriginalArrivalTime: 13 Jun 2000 06:38:38.0829 (UTC)
FILETIME=[01E7E9D0:01BFD502]
> X-MIME-Autoconverted: from quoted-printable to 8bit by hf2.englund.nu id
IAA16066
> X-MIME-Autoconverted: from 8bit to quoted-printable by sunswe.Sweden.Sun.COM
id IAA13084
>
> Thomas,
>
> Jag delade en M22 (tror jag) mutter och lödde halvorna på en plåtbit som
passade på original pinnbultarna. I mutterhalvorna skruvade jag SAAB
termokontakter. Funkat bra i många år.
Har SAAB kontakter med olika temp/dubbel temp?
>
> /Stefan
>
> -----Original Message-----
> From: Thomas Tornblom [mailto:Thomas.Tornblom@Hax.SE]
> Sent: den 12 juni 2000 23:42
> To: detomaso@detomaso.nu
> Subject: Termokontakter kylfläktar.
>
>
> Vad rekommenderas för att fixa trasiga termokontakter i kylaren?
>
> Båda är trasiga, ligger slutna redan vid rumstemperatur så fläktarna går hela
> tiden. Eftersom min bil har tre fläktar så ylar det så pass att tidigare
ägaren
> kopplade in en switch för att styra två av dem.
>
> Vad jag kan se finns det inga nya i poolen. Finns det några
ersättningskontakter
> som passar direkt? Audi har en tvåvägs kontakt, men den har inte samma fäste.
>
> Thomas T
>
>
Thomas T