[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

RE: Termokontakter kylfläktar.



> 
> Thomas,
> 
> Jag delade en M22 (tror jag) mutter och lödde halvorna på en plåtbit som 
passade på original pinnbultarna. I mutterhalvorna skruvade jag SAAB 
termokontakter. Funkat bra i många år.

Jag svängde förbi Biltema igår och köpte en Audi/VW/BMW/whatever kontakt. Det är 
en dubbel med M22 gäng. "Kylarfabriken" i Uppsala hade lösa gängmuffar för 
lödning. Av mässing och med fläns. Kostade 10:- :-) Gav dem 20:- och fick en bit 
kopparplåt med att konstruera en ersättning av.

Nu skall jag bara försöka få tag på de berömda korkpackningarna till Jagga...

Arghh... Generalagenten för Jaguar finns i Uppsala, men ingen försäljare eller 
service :-(

> 
> /Stefan

Thomas T

> 
> -----Original Message-----
> From: Thomas Tornblom [mailto:Thomas.Tornblom@Hax.SE]
> Sent: den 12 juni 2000 23:42
> To: detomaso@detomaso.nu
> Subject: Termokontakter kylfläktar.
> 
> 
> Vad rekommenderas för att fixa trasiga termokontakter i kylaren?
> 
> Båda är trasiga, ligger slutna redan vid rumstemperatur så fläktarna går hela 
> tiden. Eftersom min bil har tre fläktar så ylar det så pass att tidigare 
ägaren 
> kopplade in en switch för att styra två av dem.
> 
> Vad jag kan se finns det inga nya i poolen. Finns det några 
ersättningskontakter 
> som passar direkt? Audi har en tvåvägs kontakt, men den har inte samma fäste.
> 
> Thomas T
> 
> 


Thomas Tornblom          Tel: +46 8 623 9100   E-mail: Thomas.Tornblom@Sun.SE
Sun Microsystems AB      Fax: +46 8 623 9102