[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]
Re: Fett
Vad som är "högre kvalitet" är ju svårt att avgöra, men att fettet
skulle rinna undan är väl ett mindre problem. Det enda ställe där det
är kritiskt är väl i framhjulslagren och där snurrar ju hela lagret på
ett sånt sätt att jag föreställer mig att det fett som smälter och
slungas ut samlas nånstans mellan inre packboxen och yttre fettkoppen.
Om du nånsin har öppnat yttre fettkoppen och funnit den tom på fett
har du problem med att fettet rinner bort, annars skulle jag säga att
fettet inte försvinner. Kan det stämma?
Tomas
______________________________ Reply Separator _________________________________
Subject: Fett
Author: "Stefan Jelvin (ERA)" <Stefan.Jelvin@era.ericsson.se> at
Internet-europe
Date: 2000-06-21 10:57
Hej alla,
Kommentarer kring fett efterlyses.
Som en del av er vet kör jag nu ett race mot klockan för att (ny)bygga min DT
inför Danmark. Man ställs under loppet inför olika stora problem. Ett är val av
fett i till hjullager. Den mång-kunnige Micke Dahlman i Södertälje
rekommenderade lagerfett med "högre" kvalitet.
Jag har nu hittat ett Pennzoil (sp) fett som killarna sa hade "högre" kvalitet.
Det är lite mörkare än std SKF fett och "segare". Max temp 130 grader jmfrt med
120 grader för SKF.
Pennzoil rep sa också att deras fett "hänger kvar" medan std fett smälter och
rinner undan vid värme.
Any opinions....
BR,
/Stefan