[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]
Re: Re[2]: Misständning
Danke!
Hur gick det förresten med din A/C? Fixade det sig?
Thomas
> >Received: (from majordomo@localhost) by hf2.englund.nu (8.9.3+Sun/8.9.3) id
KAA18024 for detomaso-list; Fri, 4 Aug 2000 10:41:32 +0200 (MEST)
> X-Authentication-Warning: hf2.englund.nu: majordomo set sender to
owner-detomaso@detomaso.nu using -f
> Mime-Version: 1.0
> From: Tomas.Gunnarsson@eu.pnu.com (Tomas Gunnarsson)
> Subject: Re[2]: Misständning
> To: detomaso@detomaso.nu, Tomas.Gunnarsson@eu.pnu.com (Tomas Gunnarsson)
> Content-Description: cc:Mail note part
> X-MIME-Autoconverted: from quoted-printable to 8bit by hf2.englund.nu id
KAA18021
>
> Hallå!
>
> Nu vet jag "allt" om hårdheterna. Micro hade en fin handbok (den var
> fastbunden...) från NGK med avkodning av deras beteckningar. 4 är ett
> varmare stift än 6, dvs centerelektroden kyls på 4an sämre än 6an så
> den har en högre temperatur vid drift. Jag har haft BR6FS i min bil.
> Har även nu senast använt BPR7FS men har aldrig haft dem ur motorn
> efter monteringen. R betyder avstört stift för övrigt. P betyder att
> elektroden sticker lite längre ut i förbränningsutrymmet. Det finns
> alltså både BP-, BR- och BPR-benämnda stift att få! :-)
>
> Tomas
>
>
> Stiften kanske är lite för mjuka? De gamla var Bosch HR9BC. Ett av få ställen
> som var öppna idag i Uppsala var Biltema, och de enda stift jag hittade där
var
> NGK BPR6FS. Enligt en NGK-lista så ersätts Bosch HR9BC med NGK BPR4FS. Både
> BPR4FS och BPR6FS användes enligt listan till Ford 351 motorer, olika beroende
> på årsmodell. Stod inget om Cleveland. Vilket är det hårdare av BPR4FS och
> BPR6FS?
>
> Jag satte också i NGK från Biltema, jag minns inte alla siffror men 6
> låter bekant. Gamla stiften var samma modell som de jag satte i.
>
>
>
>
>
>
Real life: Thomas Törnblom Email: Thomas.Tornblom@Hax.SE
Snail mail: HB Hax Phone: +46 18 290 290
Banvallsvägen 14 Fax: +46 18 290 291
S - 754 40 Uppsala, Sweden Cellular: +46 70 723 9172