[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]
Re: Re[2]: Re[2]: Misständning
Har du kollat att inte fläkten på kondensorn sitter för nära kondensorn?
Detta var tydligen problemet i början med vissen AC på panterorna. Efter att
folk flyttat fläkten en bit så blev kylan OK.
> >Received: from butler-se.pnu.com (butler-se.pnu.com [193.235.229.100]) by
hf1.englund.nu (8.9.3+Sun/8.9.3) with ESMTP id IAA11812 for
<Thomas.Tornblom@Hax.SE>; Mon, 7 Aug 2000 08:47:47 +0200 (MEST)
> Mime-Version: 1.0
> From: Tomas.Gunnarsson@eu.pnu.com (Tomas Gunnarsson)
> Subject: Re[2]: _Re[2]:_Misständning
> To: Thomas Tornblom <Thomas.Tornblom@Hax.SE>
> Content-Description: cc:Mail note part
> X-MIME-Autoconverted: from quoted-printable to 8bit by spiff.Hax.SE id
KAA01374
>
> Nja, det är inte riktigt den köldchock jag hoppats på, men det har å
> andra sidan inte varit nån sommar att tala om... :-( Man kan ungefär
> hålla samma temp inne och ute vid färd i solsken, det är faktiskt
> ganska uthärdligt då det ju inte är mer än 5-10 dagar per år som det
> är över 25 grader ute. Jag skall forska lite i luftflödena runt
> bakpartiet och se om jag kan påverka mängden varm luft som man suger
> in i kondensorn. Mätningar har visat att jag tar in ca 30-gradig luft
> i kondensorn och du kan ju själv räkna ut vad det betyder om jag kan
> sänka inluftens temp till säg 25 (båda vid ca 20 grader i uteluften).
> Skall i alla fall sikta på en vettig termostatstyrning av innetempen
> istf den nuvarande halvmanuella som funkar lite sisådär.
>
> Tomas
>
>
> ______________________________ Reply Separator
_________________________________
> Subject: Re:_Re[2]:_Misständning
> Author: Thomas Tornblom <Thomas.Tornblom@Hax.SE> at Internet-europe
> Date: 2000-08-04 15:45
>
>
> Danke!
>
> Hur gick det förresten med din A/C? Fixade det sig?
>
> Thomas
>
> > >Received: (from majordomo@localhost) by hf2.englund.nu (8.9.3+Sun/8.9.3) id
> KAA18024 for detomaso-list; Fri, 4 Aug 2000 10:41:32 +0200 (MEST)
> > X-Authentication-Warning: hf2.englund.nu: majordomo set sender to
> owner-detomaso@detomaso.nu using -f
> > Mime-Version: 1.0
> > From: Tomas.Gunnarsson@eu.pnu.com (Tomas Gunnarsson)
> > Subject: Re[2]: Misständning
> > To: detomaso@detomaso.nu, Tomas.Gunnarsson@eu.pnu.com (Tomas Gunnarsson)
> > Content-Description: cc:Mail note part
> > X-MIME-Autoconverted: from quoted-printable to 8bit by hf2.englund.nu id
> KAA18021
> >
> > Hallå!
> >
> > Nu vet jag "allt" om hårdheterna. Micro hade en fin handbok (den var
> > fastbunden...) från NGK med avkodning av deras beteckningar. 4 är ett
> > varmare stift än 6, dvs centerelektroden kyls på 4an sämre än 6an så
> > den har en högre temperatur vid drift. Jag har haft BR6FS i min bil.
> > Har även nu senast använt BPR7FS men har aldrig haft dem ur motorn
> > efter monteringen. R betyder avstört stift för övrigt. P betyder att
> > elektroden sticker lite längre ut i förbränningsutrymmet. Det finns
> > alltså både BP-, BR- och BPR-benämnda stift att få! :-)
> >
> > Tomas
> >
> >
> > Stiften kanske är lite för mjuka? De gamla var Bosch HR9BC. Ett av få
ställen
> > som var öppna idag i Uppsala var Biltema, och de enda stift jag hittade där
> var
> > NGK BPR6FS. Enligt en NGK-lista så ersätts Bosch HR9BC med NGK BPR4FS. Både
> > BPR4FS och BPR6FS användes enligt listan till Ford 351 motorer, olika
beroende
>
> > på årsmodell. Stod inget om Cleveland. Vilket är det hårdare av BPR4FS och
> > BPR6FS?
> >
> > Jag satte också i NGK från Biltema, jag minns inte alla siffror men 6
> > låter bekant. Gamla stiften var samma modell som de jag satte i.
> >
> >
> >
> >
> >
> >
>
> Real life: Thomas Törnblom Email: Thomas.Tornblom@Hax.SE
> Snail mail: HB Hax Phone: +46 18 290 290
> Banvallsvägen 14 Fax: +46 18 290 291
> S - 754 40 Uppsala, Sweden Cellular: +46 70 723 9172
>
>
>
Real life: Thomas Törnblom Email: Thomas.Tornblom@Hax.SE
Snail mail: HB Hax Phone: +46 18 290 290
Banvallsvägen 14 Fax: +46 18 290 291
S - 754 40 Uppsala, Sweden Cellular: +46 70 723 9172