[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

Re[2]: _Re[2]:__Re[2]:_Misständning



     Nej, det är nog inte problemet. Min fläkt sitter ungefär lika långt 
     från kondensorn som din. I början av -71, runt chassinummer 1014 
     ungefär :-) , hade kondensorn ingen riktig kåpa ens, bara en plåtring 
     runt fläkten och ett järn-skelett till fäste för fläkten och 
     kondensorn.
     Länken 
     http://photos.yahoo.com/bc/detomaso_se?e&.flabel=fld9&.from=d&.pindex=
     1&start=1&.src=ph&.done=http%3a//photos.yahoo.com/bc/detomaso_se%3fd%2
     6.flabel=fld9%26.src=ph
     (puh!) visar ungefär hur det såg ut då! (Tack Thomas!)
     
     Tomas


______________________________ Reply Separator _________________________________
Subject: Re:_Re[2]:__Re[2]:_Misständning
Author:  Thomas Tornblom <Thomas.Tornblom@Hax.SE> at Internet-europe
Date:    2000-08-07 10:52


Har du kollat att inte fläkten på kondensorn sitter för nära kondensorn?
     
Detta var tydligen problemet i början med vissen AC på panterorna. Efter att 
folk flyttat fläkten en bit så blev kylan OK.
     
> >Received: from butler-se.pnu.com (butler-se.pnu.com [193.235.229.100]) by 
hf1.englund.nu (8.9.3+Sun/8.9.3) with ESMTP id IAA11812 for 
<Thomas.Tornblom@Hax.SE>; Mon, 7 Aug 2000 08:47:47 +0200 (MEST)
> Mime-Version: 1.0
> From: Tomas.Gunnarsson@eu.pnu.com (Tomas Gunnarsson) 
> Subject: Re[2]: _Re[2]:_Misständning
> To: Thomas Tornblom <Thomas.Tornblom@Hax.SE> 
> Content-Description: cc:Mail note part
> X-MIME-Autoconverted: from quoted-printable to 8bit by spiff.Hax.SE id 
KAA01374
> 
>      Nja, det är inte riktigt den köldchock jag hoppats på, men det har å 
>      andra sidan inte varit nån sommar att tala om... :-( Man kan ungefär 
>      hålla samma temp inne och ute vid färd i solsken, det är faktiskt 
>      ganska uthärdligt då det ju inte är mer än 5-10 dagar per år som det 
>      är över 25 grader ute. Jag skall forska lite i luftflödena runt 
>      bakpartiet och se om jag kan påverka mängden varm luft som man suger 
>      in i kondensorn. Mätningar har visat att jag tar in ca 30-gradig luft 
>      i kondensorn och du kan ju själv räkna ut vad det betyder om jag kan 
>      sänka inluftens temp till säg 25 (båda vid ca 20 grader i uteluften). 
>      Skall i alla fall sikta på en vettig termostatstyrning av innetempen 
>      istf den nuvarande halvmanuella som funkar lite sisådär.
>      
>      Tomas
> 
> 
> ______________________________ Reply Separator 
_________________________________
> Subject: Re:_Re[2]:_Misständning
> Author:  Thomas Tornblom <Thomas.Tornblom@Hax.SE> at Internet-europe 
> Date:    2000-08-04 15:45
> 
> 
> Danke!
>      
> Hur gick det förresten med din A/C? Fixade det sig? 
>      
> Thomas
>      
> > >Received: (from majordomo@localhost) by hf2.englund.nu (8.9.3+Sun/8.9.3) id
     
> KAA18024 for detomaso-list; Fri, 4 Aug 2000 10:41:32 +0200 (MEST)
> > X-Authentication-Warning: hf2.englund.nu: majordomo set sender to 
> owner-detomaso@detomaso.nu using -f
> > Mime-Version: 1.0
> > From: Tomas.Gunnarsson@eu.pnu.com (Tomas Gunnarsson) 
> > Subject: Re[2]: Misständning
> > To: detomaso@detomaso.nu, Tomas.Gunnarsson@eu.pnu.com (Tomas Gunnarsson) 
> > Content-Description: cc:Mail note part
> > X-MIME-Autoconverted: from quoted-printable to 8bit by hf2.englund.nu id 
> KAA18021
> > 
> >      Hallå!
> >      
> >      Nu vet jag "allt" om hårdheterna. Micro hade en fin handbok (den var 
> >      fastbunden...) från NGK med avkodning av deras beteckningar. 4 är ett 
> >      varmare stift än 6, dvs centerelektroden kyls på 4an sämre än 6an så 
> >      den har en högre temperatur vid drift. Jag har haft BR6FS i min bil. 
> >      Har även nu senast använt BPR7FS men har aldrig haft dem ur motorn 
> >      efter monteringen. R betyder avstört stift för övrigt. P betyder att 
> >      elektroden sticker lite längre ut i förbränningsutrymmet. Det finns 
> >      alltså både BP-, BR- och BPR-benämnda stift att få! :-)
> >      
> >      Tomas
> >      
> >      
> > Stiften kanske är lite för mjuka? De gamla var Bosch HR9BC. Ett av få 
ställen 
> > som var öppna idag i Uppsala var Biltema, och de enda stift jag hittade där 
> var 
> > NGK BPR6FS. Enligt en NGK-lista så ersätts Bosch HR9BC med NGK BPR4FS. Både 
> > BPR4FS och BPR6FS användes enligt listan till Ford 351 motorer, olika 
beroende
>      
> > på årsmodell. Stod inget om Cleveland. Vilket är det hårdare av BPR4FS och 
> > BPR6FS?
> >      
> >      Jag satte också i NGK från Biltema, jag minns inte alla siffror men 6 
> >      låter bekant. Gamla stiften var samma modell som de jag satte i.
> >      
> >      
> >      
> >      
> > 
> > 
>      
> Real life:      Thomas Törnblom             Email:  Thomas.Tornblom@Hax.SE 
> Snail mail:     HB Hax                      Phone:    +46  18 290 290
>                 Banvallsvägen 14            Fax:      +46  18 290 291 
>                 S - 754 40 Uppsala, Sweden  Cellular: +46  70 723 9172 
>      
> 
> 
     
Real life:      Thomas Törnblom             Email:  Thomas.Tornblom@Hax.SE 
Snail mail:     HB Hax                      Phone:    +46  18 290 290
                Banvallsvägen 14            Fax:      +46  18 290 291 
                S - 754 40 Uppsala, Sweden  Cellular: +46  70 723 9172