[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]
Re[2]: 180 grader...
______________________________ Forward Header __________________________________
Subject: Re[2]: 180 grader...
Author: Tomas Gunnarsson at SEUPPDI3
Date: 2001-05-17 09:29
______________________________ Reply Separator _________________________________
Subject: Re: 180 grader...
Author: Thomas Tornblom <Thomas.Tornblom@Sun.COM> at Internet-europe
Date: 2001-05-17 09:17
> Thomas T sa att 40k skulle komma fram, så om det funkar kan ni här se Kent
Lindbloms egen tillverkade 180 graders grenrör.
> Kompakta, delbara och lyfts enkelt till/från motorn.
> Lite avundsjuk, har ju "bara" Halls (Mexico tillverkade?) ormbo...
Min platta vevaxel ligger långt bort i tiden och eftersom jag inte vill bli av
med badkaret så har jag funderat på alternativa dragningar av "cross over"
rören. Jag har funderat lite löst på att försöka dra dem under tråget. Har någon
kollat in detta?
Verkar kört, det är lite trångt. Tänk på att du måste gå in under
fågelpinnen mellan hjulhusen och sen hela tiden ligga under dess nivå.
Det verkar enklare (notera: enklare, inte enkelt...) att låta rören gå
ner igen framför hjulhusen och gå ut vanliga vägen. Men då blir det nog
svårt att få plats under gallret/huven!
>
> Nåväl, min bil som varit 95% färdig en längre tid börjar nu få en dead-line.
> Fälgarna är på Intera för fixning och är klara i början på juni, sedan kan det
inte vara mycket kvar :-)
>
> För att citera Thomas T..."It's alive".
> I mitt fall gäller det lyften. Min 2.75 tons Istobal två-pelarlyft har
premiärlyft!!
> Tyvärr inte Pantera, då den är hos Micke Dahlman, men väl en Toyota och en
Saab 9-3. Nej, inte samtidigt.
> Sugpassning mot tak och väggar... Som tur var höll den måtten enligt ritning.
> Bifogar även en bild på den....
Ahh, det seriösa hemmagaraget ;-) Lite tajt runt om bara.
Aaaah, du behöver väl bara byta band i luck-lyften Thomas? Ta hela
bilen med samma metod! :-)
Tomas