[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

RE: Färg_inuti_motorn



Jag har också sett det men tycker det verkar tveksamt. Det gör bara nytta på
allra högsta varv när maximalt med olja är uppe i topparna och blaskar, eller
hur? Hur ofta är man där och hur länge? Hur rengör man blocket så att färgen
sitter säkert? Hur bra brukar det gå på blockets utsida...? :-/ Tänk då hur det
är där det varit oljebad de senaste 20 åren eller så. Gjutjärn är ju känt för
att vara poröst och suga i sig olja. Jag skulle hellre slipa ner grovheten i
ytorna direkt i järnet isf. Hur mycket jobb är _det_ tror ni?

Tomas

-----Original Message-----
From: Thomas Tornblom <Thomas.Tornblom@Hax.SE> at Internet-europe
Sent: den 27 februari 2002 22:24
To: detomaso@detomaso.nu at Internet-Europe
Subject: Färg_inuti_motorn


Jag har sett att vissa amerikanska motorbyggare, PAW t ex,  målar blocket
invändigt med någon röd RustOleum-färg. Detta för att få bättre oljeavrinning,
främst i lyftargalleriet.

Är det smart, och vad kan man använda som går att få tag på i Sverige?

Hur det ser ut kan beskådas på följande toppar:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/aw-cgi/ebayISAPI.dll?ViewItem&item=1808356513

Thomas