[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]
RE: Färg inuti motorn
> Date: Thu, 28 Feb 2002 05:09:00 +0100
> From: TOMAS.GUNNARSSON@eu.pnu.com (TOMAS GUNNARSSON)
> Subject: RE: Färg_inuti_motorn
> To: detomaso@detomaso.nu
> Content-Description: cc:Mail note part
>
> Jag har också sett det men tycker det verkar tveksamt. Det gör bara nytta på
> allra högsta varv när maximalt med olja är uppe i topparna och blaskar, eller
> hur? Hur ofta är man där och hur länge? Hur rengör man blocket så att färgen
> sitter säkert? Hur bra brukar det gå på blockets utsida...? :-/ Tänk då hur
det
> är där det varit oljebad de senaste 20 åren eller så. Gjutjärn är ju känt för
> att vara poröst och suga i sig olja. Jag skulle hellre slipa ner grovheten i
> ytorna direkt i järnet isf. Hur mycket jobb är _det_ tror ni?
Jo, det är ju vad Standard Abrasives rekommenderar:
http://www.sa-motorsports.com/blockdiy/blkdiy.htm
>
> Tomas
>
Thomas
> -----Original Message-----
> From: Thomas Tornblom <Thomas.Tornblom@Hax.SE> at Internet-europe
> Sent: den 27 februari 2002 22:24
> To: detomaso@detomaso.nu at Internet-Europe
> Subject: Färg_inuti_motorn
>
>
> Jag har sett att vissa amerikanska motorbyggare, PAW t ex, målar blocket
> invändigt med någon röd RustOleum-färg. Detta för att få bättre oljeavrinning,
> främst i lyftargalleriet.
>
> Är det smart, och vad kan man använda som går att få tag på i Sverige?
>
> Hur det ser ut kan beskådas på följande toppar:
> http://cgi.ebay.com/ebaymotors/aw-cgi/ebayISAPI.dll?ViewItem&item=1808356513
>
> Thomas
>
Thomas Tornblom Tel: +46 8 631 2100 E-mail: Thomas.Tornblom@Sun.COM
Sun Microsystems AB Fax: +46 8 631 1102