[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

RE: Premiärtur_(var_Radio-antenn)



Håller med om att Corvette grejor bak hade kanske varit bra....
Jag har BPR Corvette ok (fram och bak), Hall-lösningen ni vet.
Adaptern (stålbiten) som gör att bakoken passar är mariginellt mer komplicerad än adaptern för framoken.
Om jag kommer ihåg rätt behöver man bara ta bort en liten låssprint samt dra ut en "pinne" så faller en hållare med beläggen ut. Verkar smidigt i teorin, har dock inte hunnit slita ut några belägg ännu.
Ang. belägg håller jag med Björn. Det torde finnas fler sorters belägg och leverantörer till Corvette bromsar än till många andra lösningar.

BC: Mekanisk handbroms bak ingår i kitet. SBP representanten drog tag i handbromsspaken, stirrade på mätarna och sa "Du har gjort något åt bromsarna va´"

När jag ändå är on-line....
Ingen premiär tur ännu. Omlödd kylare, ett ombockat kylrör, nya insugstrattar, material till nya luftfilter, larm, stereo, cirkulationspump för värmepaketet och en nästan färdig balja för 180 graders headers ligger runt bilen och väntar.

/Stefan

-----Original Message-----
From: Björn Carlsson [mailto:bjorn.carlsson@sapagroup.com]
Sent: den 9 april 2002 07:36
To: SDTK-lista (detomaso@detomaso.nu)
Subject: SV: Premiärtur_(var_Radio-antenn)


> Jag menade att det var konstigt att han satsade på 
> originaloken bak... :-/
Snabbaste lösningen. Jag vet inte hur Corvette-lösningen ser ut där bak men
den kan han ta i steg två. Han får ju ändå mer kolvarea bak med denna
lösningen.

> Det är lätt att göra fram för att man har en slang fram till oket. Bak
> måste man ha dubbla slangar ut till huben eller slang mellan 
> oken för att
> man skall kunna lossa dem utan att bryta hydraulkretsen. 
> Lagom smutt...!
Jag förstår vad du menar.  :-|

Som allmän info kör jag själv med Wilwood fram & original bak. Jag letar
fortfarande efter en annan lösning för att få mer kolvarea bak och en
_mekanisk_ handbroms.

/BC, med ett Wilwood-set liggande på hyllan...