[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]
RE: _Premiärtur_(var_Radio-antenn)
-----Original Message-----
From: "Stefan Jelvin (ERA)" <Stefan.Jelvin@era.ericsson.se> at
Internet-europe
Sent: den 9 april 2002 09:50
To: "SDTK-lista (detomaso@detomaso.nu)" <detomaso@detomaso.nu> at
Internet-Europe
Subject: RE:_Premiärtur_(var_Radio-antenn)
Håller med om att Corvette grejor bak hade kanske varit bra....
Jag har BPR Corvette ok (fram och bak), Hall-lösningen ni vet.
Adaptern (stålbiten) som gör att bakoken passar är mariginellt mer komplicerad
än adaptern för framoken.
Om jag kommer ihåg rätt behöver man bara ta bort en liten låssprint samt dra ut
en "pinne" så faller en hållare med beläggen ut. Verkar smidigt i teorin, har
dock inte hunnit slita ut några belägg ännu.
Ang. belägg håller jag med Björn. Det torde finnas fler sorters belägg och
leverantörer till Corvette bromsar än till många andra lösningar.
Det är just så smidigt som du beskriver. Hade för länge sedan en garagegranne
som hade en Corvette C4 som han visade just beläggmonteringen på. Men det är i
princip lika smidigt med ett vanligt Volvo-ok, enda skillnaden är att det är
dubbla låspinnar. Eftersom man oftast tar ut beläggen och gullar lite med dem
under vintern hinner inte heller låspinne/sprint fastna så dant heller.
BC: Mekanisk handbroms bak ingår i kitet. SBP representanten drog tag i
handbromsspaken, stirrade på mätarna och sa "Du har gjort något åt bromsarna
va'"
Björn: Vad brukar SBP säga till _dig_ när de testar _din_ bil? <hukar> :-D
När jag ändå är on-line....
Ingen premiär tur ännu. Omlödd kylare, ett ombockat kylrör, nya insugstrattar,
material till nya luftfilter, larm, stereo, cirkulationspump för värmepaketet
och en nästan färdig balja för 180 graders headers ligger runt bilen och väntar.
Vad använder du för cirkulationspump?
Tomas
-----Original Message-----
From: Björn Carlsson [mailto:bjorn.carlsson@sapagroup.com]
Sent: den 9 april 2002 07:36
To: SDTK-lista (detomaso@detomaso.nu)
Subject: SV: Premiärtur_(var_Radio-antenn)
> Jag menade att det var konstigt att han satsade på
> originaloken bak... :-/
Snabbaste lösningen. Jag vet inte hur Corvette-lösningen ser ut där bak men
den kan han ta i steg två. Han får ju ändå mer kolvarea bak med denna
lösningen.
> Det är lätt att göra fram för att man har en slang fram till oket. Bak
> måste man ha dubbla slangar ut till huben eller slang mellan
> oken för att
> man skall kunna lossa dem utan att bryta hydraulkretsen.
> Lagom smutt...!
Jag förstår vad du menar. :-|
Som allmän info kör jag själv med Wilwood fram & original bak. Jag letar
fortfarande efter en annan lösning för att få mer kolvarea bak och en
_mekanisk_ handbroms.
/BC, med ett Wilwood-set liggande på hyllan...