[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

RE: termostater i kylaren



-----Original Message-----
From: Thomas Tornblom <Thomas.Tornblom@Hax.SE> at Internet-europe
Sent: den 2 maj 2002 13:23
To: detomaso@detomaso.nu at Internet-Europe;
anders.hellberg@bredband.net at Internet-Europe
Subject: RE: termostater i kylaren



> From: "Anders Hellberg" <anders.hellberg@bredband.net>
> To: "De Tomaso lista" <detomaso@detomaso.nu>
> Subject: termostater i kylaren
> Date: Thu, 2 May 2002 12:58:19 +0200
>
> Hej!
>
> jag fick 2 st likadana termostater när jag köpte från fabriken. :-(
> så jag undrar om någon har en 72 - 82 graders med M22 x 1,5 gänga att sälja.
> köpes tillbaka vid nästa beställning från fabriken...
> funderar på att åka med 71 graders i  motorn 50 - 60 + 72 - 82 i kylaren...
> detta är vad Tomas S kör med och som fabriken rekommenderade mig...
>



71 grader i motorn låter kallt tycker jag. Jag har kört med 82, men kommer nog
att gå upp till 87 ev 92. Insprutet har en del strategier som påverkas av
motortemp, och jag tror att 5.0 Mustang med EFI hade 92-graders termostat. Jag
har iofs lyckats programmera mig förbi en del av detta, men jag vet inte om jag
fångat allt.

>Jag känner igen 160 F som en vanlig temp man väljer på HP-maskiner i USA. Kan
det vara för att försöka bemästra knackning och glödtändning? Slitagemässigt
tror jag det är sämre med lägre arbetstemp.

Tomas