[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

SV: termostater i kylaren



hej

blev lite osäker vad fabriken hade rekommendera mig så jag frågade en gång
till.
fråga: vilken grader på termostaten ska jag ha i motorn? vad ska jag ha i
kylaren 72 - 82 och 60 -50 eller vad...

svar:
Dear Mr Hellberg,
normally we recommend to keep the temperature lower, s it's better to use
60-50 degrees.
Regarads.
Claudia


det var kanske därför dom skickade 2 st 60 - 50 till mig...

/AH

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: TOMAS GUNNARSSON [mailto:TOMAS.GUNNARSSON@eu.pnu.com]
Skickat: den 2 maj 2002 07:28
Till: detomaso@detomaso.nu; anders.hellberg@bredband.net
Ämne: RE: termostater i kylaren


-----Original Message-----
From: Thomas Tornblom <Thomas.Tornblom@Hax.SE> at Internet-europe
Sent: den 2 maj 2002 13:23
To: detomaso@detomaso.nu at Internet-Europe;
anders.hellberg@bredband.net at Internet-Europe
Subject: RE: termostater i kylaren



> From: "Anders Hellberg" <anders.hellberg@bredband.net>
> To: "De Tomaso lista" <detomaso@detomaso.nu>
> Subject: termostater i kylaren
> Date: Thu, 2 May 2002 12:58:19 +0200
>
> Hej!
>
> jag fick 2 st likadana termostater när jag köpte från fabriken. :-(
> så jag undrar om någon har en 72 - 82 graders med M22 x 1,5 gänga att
sälja.
> köpes tillbaka vid nästa beställning från fabriken...
> funderar på att åka med 71 graders i  motorn 50 - 60 + 72 - 82 i
kylaren...
> detta är vad Tomas S kör med och som fabriken rekommenderade mig...
>



71 grader i motorn låter kallt tycker jag. Jag har kört med 82, men kommer
nog
att gå upp till 87 ev 92. Insprutet har en del strategier som påverkas av
motortemp, och jag tror att 5.0 Mustang med EFI hade 92-graders termostat.
Jag
har iofs lyckats programmera mig förbi en del av detta, men jag vet inte om
jag
fångat allt.

>Jag känner igen 160 F som en vanlig temp man väljer på HP-maskiner i USA.
Kan
det vara för att försöka bemästra knackning och glödtändning? Slitagemässigt
tror jag det är sämre med lägre arbetstemp.

Tomas