[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]
SV: hjulinställning
Jag har mina nuffror hemma. Ska kolla.
Vissa gamla uppgifter kan vara luriga då det förutsätter höjningssatsen som
användes i USA.
/BC
> -----Ursprungligt meddelande-----
> Från: GUNNARSSON, TOMAS [GSO/0454]
> [mailto:tomas.gunnarsson@pharmacia.com]
> Skickat: den 28 maj 2002 09:38
> Till: 'Stefan Jelvin (ERA)'; 'Anders Hellberg'; De Tomaso lista
> Ämne: RE: hjulinställning
>
>
> Den cambern är nog mer för landsvägsbruk. Minst en grad negativ camber
> behövs vill jag påstå. Betänk att fabriken (eller Ford)
> enligt vad jag hört
> ändrade hjulinställningarna kort efter introduktionen för att öka
> understyrningen och göra bilen mer lik vanliga personbilar i
> uppträdandet.
> Jag tycker inte man behöver minska greppet på framhjulen på
> konstgjord väg
> med kassare hjulinställning. Vet Björn nåt om skillnaderna?
>
> Tomas
>
> -----Original Message-----
> From: Stefan Jelvin (ERA) [mailto:Stefan.Jelvin@era.ericsson.se]
> Sent: den 28 maj 2002 09:29
> To: 'Anders Hellberg'; De Tomaso lista
> Subject: RE: hjulinställning
>
>
> Jag ställde förra året och följde fabrikens värden. Tog
> siffrorna från Mike
> Daileys hemsida panteraplace.com. Jag tycker det funkar bra.
>
> Fram
> Camber 1/8 grad neg till 1/8 grad pos
> Caster 2-3/4 grad pos
> Toe-in 3,2 mm
>
> Bak
> Camber 3/8 grad neg till 5/8 grad pos
> Toe-in 3,2 till 4,8 mm
>
> BR,
> /Stefan
>
> -----Original Message-----
> From: Anders Hellberg [mailto:anders.hellberg@bredband.net]
> Sent: den 27 maj 2002 21:02
> To: De Tomaso lista
> Subject: hjulinställning
>
>
> Hej!
>
> jag har köpt nya Pirelli däck till Panteran fram 225/50 x15
> bak 275/55 x15
> så nu undrar jag vilken hjulinställning ni har?
>
> Mvh
> Anders Hellberg
> anders.hellberg@bredband.net
>