[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]
RE: hjulinställning
Den cambern är nog mer för landsvägsbruk. Minst en grad negativ camber
behövs vill jag påstå. Betänk att fabriken (eller Ford) enligt vad jag hört
ändrade hjulinställningarna kort efter introduktionen för att öka
understyrningen och göra bilen mer lik vanliga personbilar i uppträdandet.
Jag tycker inte man behöver minska greppet på framhjulen på konstgjord väg
med kassare hjulinställning. Vet Björn nåt om skillnaderna?
Tomas
-----Original Message-----
From: Stefan Jelvin (ERA) [mailto:Stefan.Jelvin@era.ericsson.se]
Sent: den 28 maj 2002 09:29
To: 'Anders Hellberg'; De Tomaso lista
Subject: RE: hjulinställning
Jag ställde förra året och följde fabrikens värden. Tog siffrorna från Mike
Daileys hemsida panteraplace.com. Jag tycker det funkar bra.
Fram
Camber 1/8 grad neg till 1/8 grad pos
Caster 2-3/4 grad pos
Toe-in 3,2 mm
Bak
Camber 3/8 grad neg till 5/8 grad pos
Toe-in 3,2 till 4,8 mm
BR,
/Stefan
-----Original Message-----
From: Anders Hellberg [mailto:anders.hellberg@bredband.net]
Sent: den 27 maj 2002 21:02
To: De Tomaso lista
Subject: hjulinställning
Hej!
jag har köpt nya Pirelli däck till Panteran fram 225/50 x15 bak 275/55 x15
så nu undrar jag vilken hjulinställning ni har?
Mvh
Anders Hellberg
anders.hellberg@bredband.net