[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]
RE: SV: Bränsletryck.
Dessutom börjar motorn bluddra.
Tomas
-----Original Message-----
From: Thomas Tornblom [mailto:Thomas.Tornblom@Hax.SE]
Sent: den 28 augusti 2002 21:21
To: byxan@ebox.tninet.se; anders.hellberg@bredband.net
Cc: detomaso@detomaso.nu
Subject: Re: SV: Bränsletryck.
> From: "Anders Hellberg" <anders.hellberg@bredband.net>
> To: "Ingemar Nilsson" <byxan@ebox.tninet.se>
> Cc: "De Tomaso lista" <detomaso@detomaso.nu>
> Subject: SV: Bränsletryck.
> Date: Wed, 28 Aug 2002 20:24:01 +0200
>
> hej
>
> hur är "Känslan är som när ventilerna flyter"?
Du tappar allt drag helt plötsligt. Ungefär som en varvtalsbegränsare skulle
jag
tro.
>
> Anders H
Thomas
> -----Ursprungligt meddelande-----
> Från: owner-detomaso@detomaso.nu [mailto:owner-detomaso@detomaso.nu]För
> Ingemar Nilsson
> Skickat: den 28 augusti 2002 12:56
> Till: detomaso@detomaso.nu
> Ämne: Bränsletryck.
>
>
> Hej allihopa
> Jag har haft lite problem vid 5500 -5800 rpm, skall klara 6500rpm med de
> sakerna jag har i den. Jag trodde att ventilerna släppte och har luskat i
> inställningar av vippor, konditonen på ventilfjädrar ja allt. Tills igår
då
> jag satte en bränsletrycksmätare på plats.
> Jag har kört med en ny orginalpump sen helrenoveringen så den har gått
max
> 1700 mil.
> När jag startade upp bilen så stod mätarn på 6psi vilket är bra. 5-6psi
på
> en orginalpump är vad som rekomenderas vad jag har förstått. När jag
gasade
> gick den ner lite vilket verkade ok. Men hur var det under belastning tjaa
> bara ut och åka, jag drog ut den på 2an och 3an och vad den klarade då var
> 1,5-2psi vid 5400 varv vilket är alldeles för lågt. Detta innebär att jag
> tömmer flötörhusen totalt och bilen kan inte mer. Känslan är som när
> ventilerna flyter. Jag nämner detta om någon har liknade problem.
> Nu har jag beställt en Holly street pump på Summit a 65 dollar den
ligger
> på 6-8 psi
> Enligt en artikel i Car Craft så räkanar de med att en orginal
bränslepump
> klarar 300 hästar sen klarar den inte hålla trycket.
> Min förgasare är en 800cfm dubbelpump
> Må väl
> Ingemar
Real life: Thomas Törnblom Email: Thomas.Tornblom@Hax.SE
Snail mail: HB Hax Phone: +46 18 290 290
Banvallsvägen 14 Fax: +46 18 290 291
S - 754 40 Uppsala, Sweden Cellular: +46 70 261 1372