[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

RE: Laddare



Verkligen? Jag trodde det var en typ av körning som skulle hålla batteriet
fullt och fint riktigt bra. Jag kör själv tämligen o-optimal körning med en
knapp mils körning i varje riktning, den största delen av tiden med lågt
varvtal på motorn, och har aldrig blivit stående pga att batteriet varit
urladdat i alla fall. Visst, när det var närmare 30 grader kallt startade
inte 164an vid några tillfällen gånger men den var inte direkt frisk i
maskineriet så det var ganska ursäktligt. Har du något som säger dig att
ditt batteri är dåligt laddat? Angående inom-/utomhusbruk är det väl inget
större problem att kringgå. Montera laddaren inne i kupen och dra en sladd
genom torpedväggen.

Tomas

-----Original Message-----
From: Thomas Tornblom [mailto:tt30446@mailhost.Sweden.Sun.COM]
Sent: den 30 september 2002 10:56
To: detomaso@detomaso.nu
Subject: RE: Laddare

En finess med CTEK-laddaren är att den är godkänd för utomhusbruk. Jag tror
den 
skulle vara mumma för en viss Audi-diesel utan motorvärmare när det blir
kallt. 
Det är trots allt i stort sett omöjligt att få ett batteri fulladdat bara
genom 
att köra, även fast man pendlar 13 mil om dagen.

> Tomas
> 

Thomas

> -----Original Message-----
> From: Thomas Tornblom [mailto:tt30446@mailhost.Sweden.Sun.COM]
> Sent: den 30 september 2002 10:40
> To: detomaso@detomaso.nu
> Subject: Laddare
> 
> 
> För de som behöver en bra laddare som även fungerar som underhållsladdare
så
> 
> finns en svensk laddare, CTEK, som verkar intressant.
> 
> Jag har sett denna annonseras för 695:- i motortidningar. Clas Ohslson har
> den 
> nu för 495:-. 
> 
> Någon som har erfarenhet av denna?
> 
> Se:
> 
> http://www.clasohlson.se/WAG.asp?cp=615&ic=N&sw=7516
> 
> Thomas


Thomas Tornblom          Tel: +46 8 631 2100   E-mail:
Thomas.Tornblom@Sun.COM
Sun Microsystems AB      Fax: +46 8 631 2105

Registrera, uppdatera och granska dina serviceärenden på:
http://www.sun.com/service/online