[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]
Fw: OK då... Motorolja???? <hukar> :-)
Hej Uffe II
Då du inte tagit ut motorn och tvättat blocket vid kam bytet så skulle jag vilja rekomendera att du kör in kammen med en rak 40 olja i tjugo minuter på 1500-2000 varv. Det har troligtvis frigjorts en massa oljerester och annat inne i från blocket. Detta behöver du inte köra runt mer än nödvändigt. Sedan kan du ta vad du har förtroende för bara det är en kvalitets produkt.
RSN (Rätt snabb Nilsson)
----- Original Message -----
From: "Gunnarsson, Tomas [GSO/0454]" <tomas.gunnarsson@pharmacia.com>
To: <detomaso@detomaso.nu>
Sent: Wednesday, January 22, 2003 9:28 AM
Subject: RE: OK då... Motorolja???? <hukar> :-)
> Jag skulle köra första snutten, tex 100 mil, på "sämre" olja och ta det lite
> lugnt. Även om kammen skall vara inkörd efter kaminkörningsproceduren måste
> det väl bli viss ytterligare tillslitning första tiden man kör? Det är först
> vid hårdkörning som den bättre oljans egenskaper är väsentligt bättre antar
> jag.
>
> Tomas
>
>
> -----Original Message-----
> From: Larsson Deliveries AB [mailto:larsson.deliveries@telia.com]
> Sent: den 21 januari 2003 18:09
> To: detomaso@detomaso.nu
> Subject: OK då... Motorolja???? <hukar> :-)
>
>
>
> Nu blir det ju ny kam med tillbehör i bilen och då ska man väl köra motorn
> en stund för att bitarna ska få sätta sig ordentligt.
>
> Och sen tömmning samt filterbyte och i med nytt.
>
> Några aspekter på det, eller ska man slänga i finoljan på en gång även för
> en sådan procedur?
>
> Uffe II
>
>
>