[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]
RE: OK då... Motorolja???? <hukar> :-)
Rak olja? Kan det vara något att hålla på med det? Den måste ju vara trög
som synden när den är kall och då går oljan till stor del ofiltrerad genom
filtrets bypass.
Tomas
-----Original Message-----
From: Ingemar Nilsson [mailto:byxan@ebox.tninet.se]
Sent: den 22 januari 2003 11:09
To: detomaso@detomaso.nu
Subject: Fw: OK då... Motorolja???? <hukar> :-)
Hej Uffe II
Då du inte tagit ut motorn och tvättat blocket vid kam bytet så skulle jag
vilja rekomendera att du kör in kammen med en rak 40 olja i tjugo minuter på
1500-2000 varv. Det har troligtvis frigjorts en massa oljerester och annat
inne i från blocket. Detta behöver du inte köra runt mer än nödvändigt.
Sedan kan du ta vad du har förtroende för bara det är en kvalitets produkt.
RSN (Rätt snabb Nilsson)
----- Original Message -----
From: "Gunnarsson, Tomas [GSO/0454]" <tomas.gunnarsson@pharmacia.com>
To: <detomaso@detomaso.nu>
Sent: Wednesday, January 22, 2003 9:28 AM
Subject: RE: OK då... Motorolja???? <hukar> :-)
> Jag skulle köra första snutten, tex 100 mil, på "sämre" olja och ta det
lite
> lugnt. Även om kammen skall vara inkörd efter kaminkörningsproceduren
måste
> det väl bli viss ytterligare tillslitning första tiden man kör? Det är
först
> vid hårdkörning som den bättre oljans egenskaper är väsentligt bättre
antar
> jag.
>
> Tomas
>
>
> -----Original Message-----
> From: Larsson Deliveries AB [mailto:larsson.deliveries@telia.com]
> Sent: den 21 januari 2003 18:09
> To: detomaso@detomaso.nu
> Subject: OK då... Motorolja???? <hukar> :-)
>
>
>
> Nu blir det ju ny kam med tillbehör i bilen och då ska man väl köra motorn
> en stund för att bitarna ska få sätta sig ordentligt.
>
> Och sen tömmning samt filterbyte och i med nytt.
>
> Några aspekter på det, eller ska man slänga i finoljan på en gång även
för
> en sådan procedur?
>
> Uffe II
>
>
>