Tog mig igenom besiktningen med en liten
anmärkning... Jag hade väl glömt att man ska ha regplåt även fram. Vilket larv
va!?
Men nu rullar det igen, fy f-n vad
skönt.
Är det någon mer som kör med VDO oljetempmätare i
sin bil?
Min givare sitter på urtappningen nere på
tråget.
Jag fläskade på lite grann på vägen hem och min
oljetemp var som bäst uppe i 140 grader vid lite hårdare körning. Jag
tycker att det låter lite högt då mätaren är graderad till 150. Vattentempen såg
jättefin ut strax vid 70 grader, kanske en smula högre vid lite mera fart, men
absolut inte samma temperaturstegring som oljeinstrumentet tycks
indikera.
Hur mycket vågar man lita på de olika instrumenten?
Kan jag ha fel givare till oljan kanske?
(fotnot. Innan motorrenoveringen i vintras så var
den typiskaoljetempen strax under 110. Möjligen lite varmare vid
fullfartsmanövrar)
Skumt eller hur??
Tycker
Uffe II
Fråga till:
Om man har sk pumpkoppling efter en isärtagning
samt ihopplockning och har luftat utav h-e, Vad kan det bero på? Det billiga
alternativet: slavcylindern
eller det dyrare, med mastern
(ca 5 X pengarna).
Det enda jag bytt eller ändrat i kopplingsväg är
att jag bytt till en annan lamell, som kom ifrån en annan Pantera. (Dennis tror
jag)
|