[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

Yahoo...



Tog mig igenom besiktningen med en liten anmärkning... Jag hade väl glömt att man ska ha regplåt även fram. Vilket larv va!?
Men nu rullar det igen, fy f-n vad skönt.
 
Är det någon mer som kör med VDO oljetempmätare i sin bil?
Min givare sitter på urtappningen nere på tråget.
 
Jag fläskade på lite grann på vägen hem och min oljetemp var som bäst uppe i 140 grader vid lite hårdare körning. Jag tycker att det låter lite högt då mätaren är graderad till 150. Vattentempen såg jättefin ut strax vid 70 grader, kanske en smula högre vid lite mera fart, men absolut inte samma temperaturstegring som oljeinstrumentet tycks indikera.
Hur mycket vågar man lita på de olika instrumenten? Kan jag ha fel givare till oljan kanske?
(fotnot. Innan motorrenoveringen i vintras så var den typiskaoljetempen strax under 110. Möjligen lite varmare vid fullfartsmanövrar)
 
Skumt eller hur??
 
Tycker
 
Uffe II
 
Fråga till:
Om man har sk pumpkoppling efter en isärtagning samt ihopplockning och har luftat utav h-e, Vad kan det bero på? Det billiga alternativet: slavcylindern     eller     det dyrare, med mastern (ca 5 X pengarna).
 
Det enda jag bytt eller ändrat i kopplingsväg är att jag bytt till en annan lamell, som kom ifrån en annan Pantera. (Dennis tror jag)