[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

Re: 460



Visst, men det kostar nog...
 
/JG
 
 
----- Original Message -----
To: JG ; Listan
Sent: Monday, December 19, 2005 7:27 PM
Subject: Re: 460

Malmberg kan nog berätta allt du behöver veta och lite till. Han hade BB i sin förra bil en period.
 
Tomas
----- Original Message -----
From: JG
To: Listan
Sent: den 19 december 2005 17:26
Subject: Re: 460

 
Det finns ett par bilar i Sverige som har eller haft 460.
460 kräver mer plats på längden så motorn och hela paketet får flyttas bakåt.
Man får använda kopplingskåpan från 460:n, kapa den och svetsa på en platta som passar mot ZF:en.
Mycket jobb, mer än man kan tro. Men om man verkligen vill så går det.
Har själv stoppat i en 4,6 32v i min så jag har ett hum om hur mycket kringarbete det är.
Gå in på vår hemsida, träffbilder, Automobil Sportcar show Karlskoga 2000 så hittar du bilder på
Putte T:s gula monster.
 
MVH  Jocke Glaés
 
 
To: Listan
Sent: Monday, December 19, 2005 12:41 PM
Subject: 460

Är det någon som har klämt ner en 460 i en Pantera?

Erfarenheter? Går det att få ihop motor och låda med adapterplatta eller måste man fixa ett helt nytt kopplingshus?

 

Det finns en del 460 till salu för ganska trevliga pengar.

 

Mvh

/Krister Sjöblom

______________________________________________________________________
"This is an e-mail from a DeLaval company. This e-mail is confidential
and may also be privileged. Please delete the email and notify us
immediately if you are not the intended recipient. DeLaval does not
enter into contracts or contractual obligations via electronic mail,
unless otherwise agreed in writing between parties concerned.
Thank you."