Jesper Carlzon åkte också 460" på senaste bilen men
jag har för mig att det var Malmberg och/eller hans grabb som gjorde det
mesta av montaget.
En handfull andra bigblock-bilar gjordes på 80-talet men
det är nog få som snurrar idag.
Inte många tuborg-bilar är heller är i gång
längre.
Dessa installationer är inte så poppis
längre.
Det är mycket jobb initialt, kräver mer underhåll (ofta
hård trimning) och ger en mindre aktionsradie (ofta framflyttad tank, tighta
tvålkoppar osv).
Är det är inte enklare och billigare att gå på en strokad
Windsor?
Upp till 427" borde ge ett hyfsat
bottendrag.
Färdiga kit finns, troligen billigare prylar i längden med
större utbud. I samtliga fall ska man nog fundera på en högre slutväxel
(troligen +30k).
/BC
Från: owner-detomaso@detomaso.nu [mailto:owner-detomaso@detomaso.nu] För Sjöblom, Krister Skickat: den 19 december 2005 12:42 Till: Listan Ämne: 460 Är det någon som har klämt ner en
460 i en Pantera? Erfarenheter? Går det att få ihop
motor och låda med adapterplatta eller måste man fixa ett helt nytt
kopplingshus? Det finns en del 460 till salu för
ganska trevliga pengar. Mvh /Krister
Sjöblom
|