[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

SV: 460



Jesper Carlzon åkte också 460" på senaste bilen men jag har för mig att det var Malmberg och/eller hans grabb som gjorde det mesta av montaget.
 
En handfull andra bigblock-bilar gjordes på 80-talet men det är nog få som snurrar idag.
Inte många tuborg-bilar är heller är i gång längre.
 
Dessa installationer är inte så poppis längre.
Det är mycket jobb initialt, kräver mer underhåll (ofta hård trimning) och ger en mindre aktionsradie (ofta framflyttad tank, tighta tvålkoppar osv).
 
Är det är inte enklare och billigare att gå på en strokad Windsor?
Upp till 427" borde ge ett hyfsat bottendrag.
Färdiga kit finns, troligen billigare prylar i längden med större utbud.
 
I samtliga fall ska man nog fundera på en högre slutväxel (troligen +30k).
 
/BC
 

Från: owner-detomaso@detomaso.nu [mailto:owner-detomaso@detomaso.nu] För Sjöblom, Krister
Skickat: den 19 december 2005 12:42
Till: Listan
Ämne: 460

Är det någon som har klämt ner en 460 i en Pantera?

Erfarenheter? Går det att få ihop motor och låda med adapterplatta eller måste man fixa ett helt nytt kopplingshus?

 

Det finns en del 460 till salu för ganska trevliga pengar.

 

Mvh

/Krister Sjöblom

______________________________________________________________________
"This is an e-mail from a DeLaval company. This e-mail is confidential
and may also be privileged. Please delete the email and notify us
immediately if you are not the intended recipient. DeLaval does not
enter into contracts or contractual obligations via electronic mail,
unless otherwise agreed in writing between parties concerned.
Thank you."