Anders Hellberg wrote:
hejhur
är "Känslan är som när ventilerna flyter"?Anders
H
När jag
hade problem med fel inspänningslängd på lyftarna samt
för mjuka ventilfjädrar så tvärdog min motor, den
började inte tända igen förrän varvtalet sjunkit så
att oljetycket försvann. Ventilfjädrarna kunde då trycka
ihop lyftarna så ventilerna stängde igen.
Tomas S
Hej allihopaJag
har haft lite problem vid 5500 -5800 rpm, skall klara 6500rpm med de sakerna
jag har i den. Jag trodde att ventilerna släppte och har luskat i
inställningar av vippor, konditonen på ventilfjädrar ja
allt. Tills igår då jag satte en bränsletrycksmätare
på plats.Jag har kört
med en ny orginalpump sen helrenoveringen så den har gått max
1700 mil.När jag startade
upp bilen så stod mätarn på 6psi vilket är bra. 5-6psi
på en orginalpump är vad som rekomenderas vad jag har förstått.
När jag gasade gick den ner lite vilket verkade ok. Men hur var det
under belastning tjaa bara ut och åka, jag drog ut den på 2an
och 3an och vad den klarade då var 1,5-2psi vid 5400 varv vilket
är alldeles för lågt. Detta innebär att jag tömmer
flötörhusen totalt och bilen kan inte mer. Känslan är
som när ventilerna flyter. Jag nämner detta om någon har
liknade problem.Nu har jag
beställt en Holly street pump på Summit a 65 dollar den ligger
på 6-8 psiEnligt en
artikel i Car Craft så räkanar de med att en orginal bränslepump
klarar 300 hästar sen klarar den inte hålla trycket.Min
förgasare är en 800cfm dubbelpumpMå
välIngemar
|